14 nov, 2016

VanMeijel en Progress leveren digitale transformatie-oplossing voor bouw- en industriesector

METACOM+ wordt ondersteund door Progress OpenEdge Analytics360 en Progress Rollbase en biedt realtime bedrijfsinzichten en aangepaste tools en features

Persbericht

Rotterdam, 14 november 2016 – Progress heeft vandaag aangekondigd dat VanMeijel, leverancier van software voor efficiëntere en betere bedrijfsprocessen voor de bouw en industriële dienstverlening, METACOM+ heeft gelanceerd. METACOM+ is een oplossing voor digitale bedrijfstransformatie en bevat real-time business intelligence-mogelijkheden van Progress OpenEdge Analytics360. De oplossing biedt bedrijven aangepaste tools en features waarmee ze hun digitale transformatie kunnen aanjagen.

Belangrijke features van de nieuwe oplossing zijn realtime inzicht en business intelligence, die worden gerealiseerd dankzij Progress OpenEdge Analytics360. VanMeijel is de eerste Nederlandse partner van Progress die gebruikmaakt van de Progress OpenEdge Analytics360 BI-technologie. Met deze technologie kunnen bedrijven content en rapportages genereren die gebaseerd zijn op hun eigen KPI’s en vooraf ontworpen data warehouses. Data kan vanuit verschillende bronnen worden opgehaald en op een gestructureerde manier worden gepresenteerd. De tool is eenvoudig te gebruiken en medewerkers hebben geen training nodig. Progress OpenEdge Analytics360 levert op elk moment een consistente weergave van alle data binnen het bedrijf en stelt beleidsmakers op deze manier in staat om resultaten aan te passen aan de bedrijfsdoelen.

“Bedrijven in de bouwsector hebben betrouwbare en flexibele applicaties nodig om interne en externe processen te stroomlijnen zodat zij zich volledig kunnen concentreren op de belangrijkste bedrijfsdoelen. METACOM+ gebruikt de capaciteiten van OpenEdge Analytics360 en Rollbase om een gebruiksvriendelijke, geïntegreerde oplossing te leveren die volledig aansluit bij de benodigde activiteiten die de digitale transformatie van het bedrijf tot een succes kunnen maken. Dankzij de cross-operationele functionaliteit verbetert het de ROI en de productiviteit en helpt het zakelijke leiders om hun focus volledig te kunnen leggen op de bedrijfsresultaten”, zegt Gabe de Jong, Manager Business Unit Metacom van VanMeijel.

Feico Tijmstra, CFO van Venko Groep BV: “Onze keuze voor VanMeijel en METACOM+ resulteert in efficiëntere processen en verbeterd informatiemanagement. Hiermee kunnen wij als bedrijf onze klanten beter ondersteunen en helpen met het behalen van hun doelstellingen. Dat is onze belangrijkste drijfveer.”

METACOM+ helpt groeiende bedrijven in de bouwsector en industriële dienstverlening met hun digitale transformatie. De capaciteiten en features helpen bij grote delen van de bedrijfsvoering, waaronder projectmanagement en ERP. De capaciteiten kunnen worden aangepast aan specifieke behoeften van de organisatie. Daarnaast biedt METACOM+ een portaal voor front- en backoffice gebruikers en is het toegankelijk voor producten van derden, dankzij de beschikbaarheid van een API laag. De oplossing is zeer geschikt voor het verwerken van complexe bedrijfsregels.

“We zijn blij dat VanMeijel door middel van onze softwareproducten, waaronder OpenEdge Analytics en Rollbase, een toegevoegde waarde blijft leveren aan het succes van hun 250 klanten en meer dan 10.000 gebruikers. Digitale transformatie is de grootste drempel voor bedrijven op weg naar groei, daarom hebben ze gestroomlijnde en verbonden processen binnen de gehele bedrijfsvoering nodig. Beslissingen moeten worden gebaseerd op een betrouwbare business intelligence tool, die het eenvoudig maakt om trends te voorspellen en de koers van het bedrijf te veranderen. De features van METACOM+ stellen bedrijven in staat om hun eigen digitale transformatie te ondergaan”, zegt Stephan Leferink, General Manager Benelux bij Progress.

METACOM+ wordt op 15 november aan de klanten van VanMeijel gepresenteerd tijdens VanMeijel NEXT 2016, in Emmeloord.

Over VanMeijel

VanMeijel levert software en diensten voor project-, financieel-, logistiek- en servicemanagement, uitsluitend gericht op de bouw en aanverwante industriële dienstverlening en oplossingen die resulteren in efficiëntere en kwalitatief betere processen. Voor meer informatie: www.vanmeijel.nl/

Progress (NASDAQ: PRGS) is wereldwijd leider op het gebied van applicatieontwikkeling en maakt de digitale transformatie mogelijk die organisaties nodig hebben om boeiende gebruikerservaringen aan te bieden in een snel veranderende markt. Door klantgerichte oplossingen, producten en diensten aan te bieden voor web, mobiel en data – zowel voor in-house als cloudomgevingen – draagt Progress bij aan het succes van startups en multinationals wereldwijd. Meer informatie: www.progress.nl of bel ons op: 010-235 1111 (NL) / 015-307700 (BE).

Volg Progress Software op Twitter: @ProgressSW_BNL