10 jun, 2013

Progress Software introduceert Progress Pacific: vrijheid voor cloud en mobiele apps

~ Nieuw ontwikkelplatform biedt vrijheid in keuze van distributieomgeving, business logic tools en integratie met andere apps en databronnen ~

Rotterdam
10-Jun-2013

Progress Software (NASDAQ: PRGS) brengt Progress® Pacific™ op de markt. Pacific is een krachtig, gebruiksvriendelijk platform voor het bouwen en beheren van ‘connected apps’ op ieder mobiel, cloud of social platform. Connected applicaties kunnen geïntegreerd worden met real-time data van meerdere bronnen om analyses te versnellen, problemen sneller op te lossen en direct te kunnen reageren op veranderingen. Progress Pacific is een fundamentele nieuwe benadering van applicatieontwikkeling. Bedrijven en onafhankelijke softwareontwikkelaars hebben hiermee de vrijheid om te werken met verschillende databronnen, distributieomgevingen en de business logic tools die het beste passen bij het project.

Veel organisaties staan onder druk en kiezen daarom voor applicaties die snel ontwikkeld kunnen worden in een poging om de concurrentie voor te blijven. Deze applicaties zijn echter vaak niet flexibel en zijn verbonden aan een specifiek platform. Bovendien missen ze de integratie met de data uit onafhankelijke SaaS-, database-, Big Data-, social-, CRM- en ERP-systemen. Met Progress Pacific zijn ontwikkelaars niet langer gebonden aan een specifiek platform doordat het een uitgebreide reeks aan integratiemogelijkheden biedt, waaronder:

• Snel apps ontwikkelen: Krachtige zakelijke applicaties kunnen in korte tijd worden ontwikkeld door features als point-and-click en drag-and-drop in een standaard browser. Dit bespaart tijd en geld en biedt volledige ontwikkelvrijheid. Om dit mogelijk te maken heeft Progress Software Rollbase, inc. overgenomen. Dit is een onafhankelijke softwareleverancier. Rollbase werd recent door Gartner erkend als een van de ‘Cool Vendors in PaaS’. De Rollbase applicaties worden wereldwijd door ruim 10.000 gebruikers benut en zijn in tien verschillende talen beschikbaar. Zie demo.
  • Connectie met belangrijke databronnen: Het is mogelijk om data te integreren uit diverse SaaS-, relationele database-, NoSQL-, Big Data-, social-, CRM- en ERP-systemen. Op deze manier kunnen geautomatiseerde, contextbewuste applicaties worden ontwikkeld. Technologie van data connectivity-leverancier Progress DataDirect® maakt snellere integratie en data-analyse mogelijk zodat data snel inzichtelijk wordt en keuzes in korte tijd kunnen worden gemaakt. Zie demo.
  • Unieke hybride ontwikkelmogelijkheden: Waar bij veel andere aanbieders de ontwikkelmogelijkheden beperkt blijven tot cloud of on-premise, biedt Progress Pacific de mogelijkheid om cloud-apps te bouwen die eenvoudig uit te rollen zijn naar verschillende omgevingen (cloud, on-premise of hybride) en kunnen worden gekoppeld aan bestaande applicaties. Door probleemloos samen te werken met bestaande applicaties, inclusief de applicaties die gebruik maken van OpenEdge®, Corticon® of andere technologieën, is bedrijfskritische data toegankelijk, blijft business logic behouden en zijn IT-investeringen tegelijkertijd beschermd.

Krish Mani, Senior Vice President en CIO bij JELD-WEN zegt: “Wij zijn één van de grootste fabrikanten van betrouwbare ramen en deuren. Dankzij onze op Progress gebaseerde applicatieomgeving kunnen wij ons focussen op het bieden van de beste producten en diensten en hoeven wij geen tijd en energie te steken in de onderliggende IT-infrastructuur. We zijn ervan overtuigd dat platforms als Pacific ons kunnen helpen om applicatieontwikkeling verder te vereenvoudigen en data-gedreven applicaties te bouwen die de groei van de onderneming te stimuleren.”

“Met Rollbase hadden we als doel om een applicatie-ontwikkelplatform te creëren voor het bouwen van zakelijke cloud-oplossingen, waarbij zo min mogelijk programmeerwerk nodig is”, aldus Matt Robinson, medeoprichter en CEO bij Rollbase. “Binnen zes jaar zijn we gegroeid tot een erkend innovator binnen de industrie en we zijn verheugd onderdeel te zijn van Progress Pacific.”

Phil Pead, President en CEO bij Progress stelt: “Progress startte dertig jaar geleden met de filosofie dat software niet de belangrijkste focus van een computerprogrammeur zou moeten zijn. Die gedachte is al die tijd overeind gebleven. We hebben dit nieuwe platform ontwikkeld met de gebruiker als uitgangspunt. Het is gebouwd voor de huidige wereld waarin snelheid en eenvoud belangrijk zijn voor veel bedrijven om competitief te zijn. Progress Pacific zorgt ervoor dat ideeën in korte tijd hun plek vinden in de werkelijke wereld”.

Beschikbaarheid
Progress Pacific zal later in het derde kwartaal beschikbaar zijn. Rollbase™ is direct beschikbaar.

Over Progress Software
Progress Software Corporation (NASDAQ:PRGS) vereenvoudigt de ontwikkeling, de implementatie en het beheer van zakelijke applicaties op ieder device, zowel on-premise als in de cloud. Dit met minimale complexiteit van IT en een lage total cost of ownership. Meer informatie: www.progress.com/nl

Volg Progress Software op Twitter: @ProgressSW_NL

Voor verdere persinformatie of fotomateriaal kunt u contact opnemen met Rogier Heemskerk van LEWIS, Global Public Relations
Tel: +31 (0)40 235 46 00+31 (0)40 235 46 00
E-mail: progressNL@lewispr.com

*Gartner: "Cool Vendors in PaaS, 2013". Published April 15, 2013

Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its research publications, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner's research organization and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.

Progress, OpenEdge, DataDirect, Corticon and Rollbase are trademarks or registered trademarks of Progress Software Corporation or one of its subsidiaries or affiliates in the U.S. and other countries. Any other names contained herein may be trademarks of their respective owners.

Forward-Looking Statements
This press release contains statements that are “forward-looking statements” within the meaning of Section 27A of the Securities Act of 1933, as amended, and Section 21E of the Securities Exchange Act of 1934, as amended. Progress has identified some of these forward-looking statements with words like “believe,” “may,” “could,” “would,” “might,” “should,” “expect,” “intend,” “plan,” “target,” “anticipate” and “continue,” the negative of these words, other terms of similar meaning or the use of future dates. Forward-looking statements in this press release include, but are not limited to, statements regarding the future operation, direction and success of Progress’s business. There are a number of factors that could cause actual results or future events to differ materially from those anticipated by the forward-looking statements, including, without limitation: (1) Progress’ ability to release its product development initiatives in a timely manner; (2) market acceptance of Progress’s product development initiatives; (3) pricing pressures and the competitive environment in the software industry and Platform-as-a-Service market; (4) Progress’s ability to make technology acquisitions and to realize the expected benefits and anticipated synergies from such acquisitions; (5) economic conditions in the U.S. and international economies; (6) business and consumer use of the Internet and the continuing adoption of Cloud technologies; (7) the receipt and shipment of new orders; (8) Progress’s ability to expand its relationships with channel partners and to manage the interaction of channel partners with its direct sales force; (9) the timely release of enhancements to Progress’s products and customer acceptance of new products; (10) the positioning of Progress’s products in its existing and new markets; (11) variations in the demand for professional services and technical support; (12) Progress’s ability to penetrate international markets and manage its international operations; and (13) changes in exchange rates. For further information regarding risks and uncertainties associated with Progress’s business, please refer to Progress’s filings with the Securities and Exchange Commission, including its Annual Report on Form 10-K for the fiscal year ended November 30, 2012 as amended, and Quarterly Report on Form 10-Q for the fiscal quarter ended February 28, 2013. Progress undertakes no obligation to update any forward-looking statements, which speak only as of the date of this press release