10 jun, 2014

Progress neemt Modulus over

Met overname vereenvoudigt Progress inzet van real-time SaaS, mobile-, social-, cloud- en Big Data-apps met complete PaaS-mogelijkheden

Rotterdam, 10 juni 2014 – Progress (NASDAQ: PRGS) heeft Modulus, een zelfstandig bedrijf uit Cincinnati, Ohio, overgenomen. Modulus voorziet in een Platform-as-a-Service (PaaS) voor eenvoudige hosting, implementatie, scaling en monitoring van data-intensieve, real-time applicaties die krachtige, snelgroeiende Node.js- en MongoDB-technologieën gebruiken. Financiële informatie is niet vrijgegeven.

Het Modulus Node.js en MongoDB cloud-platform is ontworpen om de ontwikkeling van apps te vereenvoudigen en te versnellen. Deze apps zijn schaalbaar, altijd verbonden, worden constant gemonitord en verbeterd voor de beste ervaringen bij zowel bedrijven als consumenten. Het Modulus-platform is bij uitstek geschikt voor real-time SaaS, mobile-, social- en Big Data-apps die draaien op verschillende devices. Het platform kan probleemloos grote datastromen aan dankzij de ingebouwde prestatiemonitoring en -analysemogelijkheden.

Het Modulus-platform wordt aangeboden als hosted service en kan tevens worden ingezet door grote bedrijven in publieke, private en hybride clouds alsook binnen een on-premise infrastructuur. Modulus Enterprise is de eerste en enige enterprise Node.js PaaS die beschikbaar is als gelicentieerde uitgave. Hierdoor zijn bedrijven en ISV’s in staat om moderne apps sneller en tegen lagere kosten te gebruiken. Met Modulus wordt het mogelijk om meer tijd te besteden aan het creëren en vernieuwen van apps en minder tijd kwijt te zijn aan de uitrol van de infrastructuur.

Modulus is opgericht in 2012 een heeft ruim 450 klanten van verschillende grootten. Modulus wordt gezien als leider in de Node.js-community. Progress zal de rol binnen deze community voortzetten en uitbreiden. De kerntechnologieën die ondersteund worden door Modulus zijn de snelst groeiende binnen de industrie. Node.js is ontworpen voor het eenvoudig bouwen van kwalitatieve, schaalbare netwerkapplicaties door gebruik te maken van de alomtegenwoordige Javascript-programmeertaal. MongoDB is het leidende NoSQL-databasesysteem en staat garant voor schaalbaarheid, prestaties en hoge beschikbaarheid.

Met de toevoeging van de Modulus-mogelijkheden aan het PaaS-portfolio, kan Progress nu een allesomvattend aanbod leveren van cloud-, mobile-, hybride en on-premise ontwikkeling, data- en business rules-technologieën.

"Node.js is ontworpen voor applicaties van hoge kwaliteit en het platform maakt een sterke groei door", zegt James Governor, medeoprichter van industrie-analistenorganisatie RedMonk. "Node.js heeft een grote invloed op de enterprise IT-markt. Progress neemt Modulus PaaS over om de Node.js-hindernissen op het gebied van implementatie en beheer te verlagen."

"Node.js en MongoDB staan aan de basis van de nieuwe generatie apps die ontwikkeld worden door bedrijven die hun klanten graag beter willen begrijpen en interactie willen bewerkstelligen", zegt Phil Pead, president en CEO van Progress. "De Modulus-mogelijkheden zijn een perfecte aanvulling op het Progress® Pacific™ PaaS-platform. Het zorgt ervoor dat wij bedrijven en ISV's een volledige reeks aan leidende app development- en deployment-technologieën kunnen bieden."

"Er bestaat een sterke synergie tussen de technologieën van Modulus en die van Progress, inclusief onze unieke reeks van flexibele implementatie-opties", zegt Charlie Key, CEO van Modulus. "Onze teams delen een PaaS-visie en de betrokkenheid om ontwikkelaars te ondersteunen bij de snelle en eenvoudige implementatie, het beheer en het schalen van hun applicaties."

"Web development ondergaat momenteel ingrijpende veranderingen nu apps nog meer event-gedreven moeten zijn dan voorheen om de beste gebruikerservaring te kunnen leveren", zegt Karen Tegan Padir, CTO van Progress. "Het Modulus Node.js en MongoDB cloud-platform is de beste oplossing voor het creëren, implementeren en monitoren van deze soorten van real-time connected apps en maakt deel uit van een geweldige community die streeft naar open source."

Aanvullende informatie

Progress Corporate Blog
Progress App Dev Blog
Modulus Blog
Volg Progress op Twitter, Facebook, LinkedIn en Google+
Volg Modulus op Facebook

Over Progress Software
Progress Software Corporation (NASDAQ:PRGS) vereenvoudigt de ontwikkeling, de implementatie en het beheer van bedrijfsapplicaties op iedere smartphone, tablet of laptop, zowel lokaal als in de cloud. Dit met minimale complexiteit van IT en een lage total cost of ownership. Meer informatie: www.progress.com/nl

Volg Progress Software op Twitter: @ProgressSW_BNL

Voor verdere persinformatie of fotomateriaal kunt u contact opnemen met Rogier Heemskerk van LEWIS, Global Public Relations
E-mail: progressNL@lewispr.com

Progress and Pacific are trademarks or registered trademarks of Progress Software Corporation in the U.S. and other countries. Any other names contained herein may be trademarks of their respective owners.

Forward-Looking Statements

This press release contains statements that are "forward-looking statements" within the meaning of Section 27A of the Securities Act of 1933, as amended, and Section 21E of the Securities Exchange Act of 1934, as amended. Progress has identified some of these forward-looking statements with words like "believe," "may," "could," "would," "might," "should," "expect," "intend," "plan," "target," "anticipate" and "continue," the negative of these words, other terms of similar meaning or the use of future dates. Forward-looking statements in this press release include, but are not limited to, statements regarding the future operation, direction and success of Progress's business. There are a number of factors that could cause actual results or future events to differ materially from those anticipated by the forward-looking statements, including, without limitation: (1) Progress' ability to release its product development initiatives in a timely manner; (2) market acceptance of Progress's product development initiatives; (3) pricing pressures and the competitive environment in the software industry and Platform-as-a-Service market; (4) Progress's ability to make technology acquisitions and to realize the expected benefits and anticipated synergies from such acquisitions; (5) economic conditions in the U.S. and international economies; (6) business and consumer use of the Internet and the continuing adoption of Cloud technologies; (7) the receipt and shipment of new orders; (8) Progress's ability to expand its relationships with channel partners and to manage the interaction of channel partners with its direct sales force; (9) the timely release of enhancements to Progress's products and customer acceptance of new products; (10) the positioning of Progress's products in its existing and new markets; (11) variations in the demand for professional services and technical support; (12) Progress's ability to penetrate international markets and manage its international operations; and (13) changes in exchange rates. For further information regarding risks and uncertainties associated with Progress's business, please refer to Progress's filings with the Securities and Exchange Commission, including its Annual Report on Form 10-K for the fiscal year ended November 30, 2013, and Quarterly Report on Form 10-Q for the fiscal quarter ended February 28, 2014. Progress undertakes no obligation to update any forward-looking statements, which speak only as of the date of this press release.