3 aug, 2016

Progress introduceert Day One-ondersteuning voor high performance big dataconnectiviteit

Klanten van Progress DataDirect kunnen met Day One-ondersteuning eenvoudig flexibele big data frameworks implementeren

Rotterdam, 3 augustus 2016 – Progress (NASDAQ: PRGS) heeft Day One-ondersteuning voor de dataconnectiviteitstools in Progress® DataDirect® aangekondigd. De ondersteuning is speciaal bedoeld voor disruptieve big data technologieën met frequent release-cyclussen, zoals Hadoop Hive, Spark SQL en MongoDB. Met deze unieke strategie onderschrijven de on-premise ODBC- en JDBC-drivers van Progress DataDirect elke nieuwe versie van de ondersteunde databronnen.

De Progress DataDirect suite biedt bedrijven een unieke dataconnectiviteitsoplossing die helpt bij het beheren en integreren van data vanuit relationele data, big data en cloud databronnen. Het levert high performance connectiviteit, ondanks de veeleisende datamigratie, -integratie en beheerscenario’s.

Softwarebedrijven hebben moeite om big data via alle klantomgevingen te gebruiken omdat het vaak onmogelijk is om honderden maandelijks wisselende big datacomponenten te certificeren en te beheren. Progress DataDirect Day One-ondersteuning geeft deze organisaties ‘big data insurance’. Progress verzekert alle klanten van succesvolle big dataprojecten.

“Big data is een belangrijk onderdeel van digitale transformatie, maar bedrijven moeten flexibel zijn om succesvol in een data gedreven organisatie te veranderen”, zegt Dion Picco, General Manager, Data Connectivity & Integration, Progress. “Als leider in dataconnectiviteit helpen wij vanaf het begin van de samenwerking onze klanten hun weg te vinden in alle innovatie en disruptie, ongeacht de manier waarop ze data verspreiden en ongeacht de interface die ze gebruiken. Als ze een probleem hebben, kunnen wij meteen assisteren. Hierdoor kunnen ze hun ideeën versnellen, big databronnen winstgevend maken en snel reageren op de behoeften van het bedrijf en op de concurrentie.”

Progress biedt DataDirect drivers voor verschillende big databronnen, zoals MongoDB, SparkSQL, Impala, SAP HANA, Apache Cassandra en Apache Hive. Ook biedt Progress drivers voor commerciële Hive-distributies van Amazon, Cloudera, Hortonworks, MapR en Pivotal. Dit komt bovenop de Progress DataDirect relationele- en SaaS applicatie-adapters, waaronder: Salesforce Lightning Connect, SalesForce.com, Database.com, Force.com, Hubspot, Marketo, Eloqua, Oracle Service Cloud, ServiceMax, Oracle, Microsoft SQL Server, MySQL, Progress® OpenEdge®, Progress® Rollbase® en vele anderen.

Voor meer informatie over Progress DataDirect, klik hier

Progress (NASDAQ:PRGS) is wereldwijd leider in applicatieontwikkeling, op grond waarvan organisaties de digitale transformatie moeten uitbouwen om aantrekkelijke gebruikerservaringen te blijven bieden in de continu veranderende markt. Met een aanbod voor web, mobiel en data voor on-premise en cloud-omgevingen, voorziet Progress startups en grote wereldwijde industriegrootheden van krachtige tools, die per klant op maat gemaakt zijn. Meer informatie: www.progress.nl of bel ons op: 010-235 1111 (NL) / 015-307700 (BE).

Volg Progress Software op Twitter: @ProgressSW_BNL