7 mei, 2015

Progress breidt Modulus-platform uit met ondersteuning voor meerdere talen

Rotterdam, 7 mei 2015 - Progress kondigt aan dat Modulus™, haar Node.js Platform as a Service (PaaS), nu ook meerdere applicatietalen ondersteunt door gebruik te maken van Docker. Hiermee biedt Progress een compleet applicatieontwikkelplatform voor de gehele onderneming. Organisaties die gebruik maken van het Modulus-platform ter ondersteuning van Node.js, beschikken nu over één toegewijde, veilige en compliant omgeving voor het implementeren, schalen en monitoren van al hun applicaties.

Met de aanvullende meertalige ondersteuning via Docker, het populaire open Modulus-platform voor het bouwen, uitrollen en draaien van gedistribueerde applicaties, zijn ontwikkelaars van zakelijk applicaties in staat om één platform te gebruiken voor het beheren van meerdere ontwikkelprojecten wereldwijd. Het Modulus-platform is met bewezen functies zoals automatisch schalen, load balancing, veilige omgevingen en een compliant platform uitgebreid naar andere programmeertalen.

“Docker wil ontwikkelaars en systeembeheerders de tools bieden die nodig zijn om infrastructuur-uitdagingen te overwinnen en alle aspecten van de levenscyclus van applicatieontwikkeling te verbeteren”, stelt Nick Stinemates, Head of Business Development en Technical Alliances bij Docker. “Door ondersteuning voor Docker aan het Modulus-platform toe te voegen, stelt Progress de voordelen van Node.js beschikbaar aan een bredere gemeenschap van applicatieontwikkelaars. Dit stelt deze ontwikkelaars in staat om nog efficiënter en eenvoudiger applicaties te ontwikkelen.”

Ondernemingen hebben behoefte aan applicaties die door meerdere platformen worden ondersteund. De mogelijkheid om informatiesystemen binnen de bedrijfsmuren te integreren met cloud-gebaseerde diensten is essentieel voor de lange termijngroei. Progress bouwt voort op de Node.js-erfenis van het Modulus-platform om hiermee een echt complete app-ontwikkelplatform te bieden aan ondernemingen.

“Ondersteuning voor meerdere talen is geen nice to have, maar is een absolute must. Het is belangrijk dat ontwikkelaars zich kunnen richten op het bouwen van applicaties zonder dat zij hinder ondervinden bij het implementeren en beheren van apps. Het bespaart hen kostbare tijd, geld en resources”, stelt Karen Tegan Padir, President, Application Development en Deployment Business Unit bij Progress. “De recente release benut de populaire Docker-technologie om de voordelen van het Modulus-platform beschikbaar te stellen voor meerdere ontwikkeltalen. Ook stelt het klanten van het Modulus-platform in staat om het platform te gebruiken voor hun gehele organisatie. Het is de ideale oplossing voor hen die van plan zijn om nieuwe generatie zakelijke en consumenten apps te ontwikkelen.”

Progress (NASDAQ:PRGS) vereenvoudigt de ontwikkeling, de implementatie en het beheer van bedrijfsapplicaties op iedere smartphone, tablet of laptop, zowel lokaal als in de cloud. Dit met minimale complexiteit van IT en een lage total cost of ownership. Meer informatie: www.progress.com/nl of bel ons op: 010-235 1111 (NL) / 015-307700 (BE)