6 apr, 2017

Nieuwe versie van Progress OpenEdge biedt always on prestaties, beveiliging en datamanagement mogelijkheden voor zakelijke applicaties

Het OpenEdge applicatieplatform biedt applicatieproviders de mogelijkheid om te voldoen aan de toenemende zakelijke behoeften

Rotterdam, 6 april 2017 – Progress (NASDAQ: PRGS) heeft de nieuwste release van Progress OpenEdge aangekondigd. OpenEdge is een platform waarmee bedrijven eenvoudig bedrijfskritische applicaties kunnen leveren. De 11.7 release biedt nieuwe mogelijkheden waarbij applicaties always on zijn, beter beveiligd zijn en accurate data gebruiken.

Bedrijfsapplicaties worden complexer, zijn voor meerdere kanalen bestemd en moeten voldoen aan verschillende voorschriften. Forrester Research zegt hierover: “Applicatieontwikkelaars hebben goede systemen nodig waarmee zij niet alleen bedrijfsresultaten kunnen leveren, maar ook voldoen aan de verwachtingen van de klant. De klant verwacht dat zijn data beveiligd is en dat het systeem voldoet aan de wetgeving.”

“Onze klanten vertrouwen op het OpenEdge platform voor de ontwikkeling en het verspreiden van bedrijfsapplicaties. Ze vertrouwen erop dat wij bij iedere nieuwe versie het uiterste uit het platform halen”, zegt Colleen Smith, Vice President en General Manager, Progress OpenEdge. “Met de 11.7 release bieden wij extra zekerheid van uptime, beveiliging en nauwkeurige analytics.”

Hoge bereikbaarheid – Replication Target Syndication

Bedrijfskritische applicaties zijn noodzakelijk om goede bedrijfsresultaten te behalen, waardoor uptime heel belangrijk is. Progress OpenEdge reduceert ononderbroken toegang tot systemen en informatie met de nieuwe Replication Target Synchronization en Online Index Activation.

Replication Target Synchronization zorgt voor een drieledige failover aanpak die single point of failure elimineert en doorlopende processen ondersteunt. Organisaties kunnen de RDBMS instellen voor een handmatige of automatische transitie, zodat aan de bedrijfsbehoeften kan worden voldaan bij onderhoud of disaster recovery. Daarnaast verbetert Online Index Activation de flexibiliteit van de database door het toevoegen van een nieuwe index te versimpelen, zonder downtime of onderbreking van de applicatie.

Werken op grote schaal – Change Data Capture

Organisaties zijn steeds meer afhankelijk van data om zich te onderscheiden van de concurrentie. De zichtbaarheid en nauwkeurigheid van data is daarom een prioriteit. Met behulp van OpenEdge Change Data Capture (CDC) kunnen organisaties de wijzigingen binnen data volgen en opslaan, ongeacht waar in de data dit plaatsvindt. Dit zorgt voor een nauwkeurige en efficiënte ETL-synchronisatie met andere databronnen. Hiermee wordt voldaan aan de groeiende vraag voor eenvoudigere rapportages en analyses. Organisaties besparen tijd, inspanning en kosten die gepaard gaan met data-extractie, waardoor ze eenvoudiger en sneller beslissingen kunnen maken.

Applicatiebeveiliging - OpenEdge Authentication Gateway

De complexiteit van IT brengt meer risico’s met zich mee voor organisaties. Onderzoek wijst uit dat de kwetsbaarheid van het MKB sinds 2013 met 30% is gestegen. Bescherming van data is essentieel voor een succesvolle beveiligingsstrategie. Een onderdeel van de nieuwste release is de OpenEdge Authentication Gateway. Dit verbetert de veiligheid van de OpenEdge applicatieomgeving door alle toegangsverzoeken om te leiden naar een beveilgde token service (STS). Hierdoor wordt de identiteit van de gebruiker bepaald en manipulatie van data voorkomen. De nieuwe OpenEdge Authentication Gateway maakt gebruik van de Progress Application Server, die voldoet aan de veiligheidsstandaarden van zowel Tomcat Spring Security als OpenSSl.

“Applicatieontwikkeling wordt elk jaar complexer. Progress biedt ons de middelen om eenvoudig en betrouwbaar applicaties te ontwikkelen in een complexe bedrijfsomgeving. De uitleg van het product is altijd duidelijk, waardoor het niet moeilijk is om voor Progress te kiezen”, zegt Paul Knopf, Chief Architect, Generation Fifth Applications.

Het Progress OpenEdge 11.7 platform is direct beschikbaar. Meer details zijn beschikbaar op www.progress.com/openedge/whats-new.

Progress (NASDAQ: PRGS) is wereldwijd leider in applicatieontwikkeling, waarmee organisaties missiekritische bedrijfsapplicaties kunnen bouwen om succesvol te zijn in een steeds veranderende markt. Met een aanbod voor web, mobiel en data voor on-premise en cloud-omgevingen, ondersteunt Progress bedrijven wereldwijd bij het ontwikkelen van applicaties en draagt bij aan hun succes. Meer informatie: www.progress.nl of bel ons op: 010-235 1111 (NL) / 015-307700 (BE).