10 jun, 2018

Triodos Bank verbetert digitale klantervaring en efficiëntie van development met NativeScript

De financiële instelling creëert unieke multichannel klantervaringen om zich nog meer te onderscheiden

Rotterdam, 11 juni 2018 - Progress (NASDAQ: PRGS), de toonaangevende leverancier van technologieën voor applicatieontwikkeling en implementatie, kondigt aan dat Triodos Bank, leider op het gebied van duurzaam bankieren, zijn mobiele applicaties heeft vernieuwd en uitgebreid met NativeScript®. NativeScript is het open-source framework voor het bouwen van native cross-platformapplicaties van Progress. Daarnaast heeft Triodos met dit framework ook de efficiëntie van zijn development verbeterd.

In de financiële sector is het aanbieden van een naadloze gebruikerservaring via meerdere kanalen noodzakelijk om concurrerend te blijven, klanten aan te trekken en te behouden. De bestaande mobiele applicatie van Triodos Bank was verouderd. Om de klantbetrokkenheid te verbeteren, de naamsbekendheid te versterken en zich te onderscheiden van concurrenten, besloot Triodos Bank de digitale ervaring door middel van het NativeScript-framework te verbeteren.

Dankzij het NativeScript framework konden de ontwikkelaars van het Triodos-team hun webvaardigheden inzetten en code delen om krachtige, platform overkoepelende applicaties te bouwen. Dankzij één enkele code base voor de verschillende applicaties konden zij meer tijd besteden aan het ontwikkelen van unieke en innovatieve functies in plaats van het opnieuw ontwikkelen van apps voor ieder platform. De mogelijkheden, waaronder native API-toegang en backend REST API’s, zorgden voor een eenvoudige integratie en hoge schaalbaarheid.

“We hebben een klein team van ontwikkelaars. Om een uitgebreid multichannel digitaal ecosysteem te creëren dat zowel voor Android als iOS een uitstekende klantervaring biedt, hadden we een krachtig hulpmiddel nodig om het ontwikkelingsproces te versnellen en te vereenvoudigen”, legt Winfred van Egteren, Component Architect bij Triodos Bank uit. “Met het NativeScript framework hebben we onze bestaande webervaringen ingezet om native apps te bouwen, zonder de investeringen in tijd en technologie die nodig zijn voor het traditioneel ontwikkelen van iOS en Android applicaties.”

De mobiele applicaties van Triodos Bank bieden klanten mogelijkheden voor digitaal bankieren (zoals het bekijken van rekeningsaldo’s en opties voor het overmaken van geld), in combinatie met unieke content functies. Het doel van Triodos Bank is om geld in te zetten voor positieve, sociale, ecologische en culturele veranderingen. Daarom kunnen klanten bekijken aan welke organisaties de financiële instelling krediet verstrekt en waar hun geld wordt gebruikt om een positieve impact te creëren. Bovendien heeft de applicatie een goede doelen adresboekfunctie, dit stelt klanten in staat om eenvoudig donaties aan liefdadigheidsinstellingen en andere goede doelen over te maken.

“Met meer dan een miljoen downloads, is het NativeScript framework snel uitgegroeid tot het voorkeurs ontwikkelframework voor mobiele applicatie van ontwikkelaars over de hele wereld. Het stelt hen in staat om mooie en hoogwaardige apps te bouwen die de verwachtingen van klanten overtreffen, terwijl ze ontwikkelaars veel productiever maken”, aldus Dmitri Tcherevik, CTO bij Progress. “Triodos Bank is een goed voorbeeld van hoe een grote organisatie met een complexe omgeving het framework kan gebruiken om een project, dat van groot belang is voor het bedrijf, snel te realiseren.”

NativeScript, ontwikkeld en ondersteund door Progress, is een krachtig en flexibel open-source framework voor het creëren van native cross-platform apps met Angular, TypeScript of JavaScript. Ontworpen om hergebruik van code mogelijk te maken vermindert NativeScript de ontwikkelingsinspanningen drastisch, het stelt ontwikkelaars namelijk in staat hun bestaande vaardigheden te benutten. Dankzij de snelgroeiende adoptie heeft het NativeScript framework organisaties in verschillende industrieën en individuele ontwikkelaars in staat gesteld om mooie, toegankelijke, platform native gebruikersinterfaces te bouwen.

Progress (NASDAQ: PRGS) biedt een leidend platform voor de ontwikkeling en inzet van missiekritische bedrijfsapplicaties. Progress stelt bedrijven en ISV’s in staat om cognitive-first applicaties te bouwen en te leveren, die big data gebruiken om bedrijfsinzichten en competitieve voordelen te bepalen. Progress biedt technologieën waarmee krachtige user interfaces voor elk device kunnen worden ontwikkeld, die betrouwbaar en schaalbaar zijn. Het beveiligde backend platform biedt leidende dataconnectiviteit voor uiteenlopende bronnen en maakt het uitrollen van moderne applicaties mogelijk. Daarnaast bevat het bekroonde predictive analytics die de kracht van machine learning naar elke organisatie brengt. Meer dan 1700 softwareleveranciers, 100.000 enterprise klanten en 2 miljoen ontwikkelaars vertrouwen op Progress om hun applicatie te ondersteunen. Meer informatie: www.progress.com of bel ons op: 010-235 1111 (NL) / 015-307700 (BE).