PRODUCTEN
11 apr, 2018

Progress OpenEdge ISV's zien sterke groei in nieuwe klanten

Innovatie en strategie zijn drijvende kracht.

De Progress OpenEdge partners tekende maar liefst 3.500 nieuwe klanten op. Daarnaast werd Progress erkend door IDC, SD Times en DBTA als marktleider.

Progress (NASDAQ: PRGS), leverancier van applicatieontwikkelplatformen en implementatietechnologieën, ziet het momentum in de markt versnellen en heeft nieuwe erkenningen gekregen voor Progress® OpenEdge®, het toonaangevende platform voor de ontwikkeling en implementatie van bedrijfskritische enterprise applicaties.

In 2017 heeft Progress aanzienlijke investeringen gedaan om het succes te garanderen van de Independent Software Vendors (ISV’s) die hun softwareproducten op Progress OpenEdge-technologie hebben gebouwd. Tot de inspanningen behoorden significante productupdates en functie-uitbreidingen van het OpenEdge-platform. Tegelijkertijd is het bedrijf begonnen aan zijn ‘cognitive first’ strategie - om klanten en partners nog meer te helpen zakelijke applicaties voor de toekomst te bouwen.  HIervoor deed het onder andere overnames van Kinvey en DataRPM, die belangrijke capaciteiten leverden voor een moderne cloudless backend, cloudtoepassingen en machine learning.

"Onze applicatie partners moet nieuwe en innovatieve software blijven leveren om klanten te werven en te behouden en om te groeien", aldus John Ainsworth, Senior Vice President, Core Products, Progress. "We moeten de belangrijkste technologietrends voorblijven en nieuwe high-impact innovaties in onze productportfolio leveren om hen in staat te stellen daarin te slagen. Onze strategie voldoet aan de behoeften van onze huidige klanten en partners en biedt tegelijkertijd de beste oplossing voor nieuwe klanten en partners die moderne, cognitieve toepassingen willen bouwen. "

Nieuwe / terugkerende klanten

In 2017 wonnen de Progress-partners meer dan 3.500 nieuwe eindgebruikers voor hun bedrijfskritieke bedrijfsapplicaties op basis van Progress OpenEdge. Progress is ook doorgegaan met het uitbreiden van allianties met verschillende van haar belangrijkste ISV's, waaronder proALPHA, QAD en MIPS Holdings.

"Het is duidelijk dat Progress niet alleen gericht is op bouwen aan de toekomst met zijn cognitieve strategie, maar dat het bedrijf ook strategische beslissingen heeft genomen die zijn huidige klanten, partners en ISV's ten goede komen," zei partner Richard Firth, voorzitter en CEO, MIP Holdings.

Industrie Erkenningen

Naast sterke klant- en partnerondersteuning hebben verschillende externe organisaties het Progress OpenEdge-platform geëerd voor technologische innovatie, klanttevredenheid en impact op de industrie. Accolades zijn onder meer:

• DBTA's trendsettende producten in gegevens- en informatiebeheer voor 2018
  • QAD's Consulting Partner van het jaar 2017
  • SD Times 100: 'Best in Show' in Software Development voor 2017
  • IDC's "Worldwide Software Construction Component (SCC) -marktaandelen " uit juli 2017

IDC’s research director, Software Development, Arnal Dayaratna, zegt hierover: "Het Progress OpenEdge-platform biedt een veelzijdig en krachtig ontwikkelplatform. De aandacht van Progress voor machine learning, IoT, mobiele app development, voorspellende analyses en adaptieve gebruikerservaringen versterken het aanbod aanzienlijk voor ontwikkelaars en stelt ze in staat een breed scala van use cases aan te pakken voor het moderniseren van bestaande applicaties en het ontwikkelen van nieuwe moderne apps. "

Technologie-innovatie

Progress heeft onlangs een aantal belangrijke nieuwe mogelijkheden op het OpenEdge-platform aangekondigd, samen met de belangrijkste integraties tussen OpenEdge en de overgenomen Kinvey ™ - en DataRPM®-producten. Productverbeteringen zijn onder meer:

• Met OpenEdge 11.7 kunnen partners en klanten de hoge beschikbaarheid in het always-on-tijdperk verbeteren, het risico beperken door verbeterd identiteitsbeheer en gegevensnauwkeurigheid en zichtbaarheid in het hele bedrijf.
  • Kendo UI Builder 2.1, maakt het eenvoudig voor OpenEdge-partners en -klanten om moderne webervaringen te bieden, via een uitgebreide bibliotheek met ingebouwde sjablonen, de mogelijkheid om schermen aan te passen en verbeterde gegevensconnectiviteit.
  • Progress OpenEdge PdM Integration Kit stelt klanten in staat om de cognitieve voorspellende onderhoudsmogelijkheden (predictive maintenance) van het Progress DataRPM-platform te integreren in hun OpenEdge-bedrijfsapplicaties om mogelijke uitval van activa te voorspellen en te verhelpen voordat ze zich voordoen.

"We blijven sterk investeren in de verbetering van ons kernplatform OpenEdge en in het introduceren van nieuwe innovaties op de markt waarvan onze klanten en partners zullen profiteren," vervolgde Ainsworth. "Op basis van een aantal successen van het afgelopen jaar, zien we dat de markt positief reageert en de waarde erkent die deze strategie hen zal opleveren."