25 sep, 2017

Onderzoek van Progress wijst sterk stijgende adoptie uit van SaaS, databeveiliging, open analytics en datastandaarden

1.200 wereldwijde business- en IT-professionals bieden inzicht in adoptietrends, prioriteiten en uitdagingen op het gebied van big data en analytics

Rotterdam, 25 september 2017 — Progress (NASDAQ: PRGS) heeft de resultaten bekend gemaakt van het 2017 Data Connectivity Outlook-onderzoek. Progress zette het onderzoek uit onder 1.200 business- en IT-professionals binnen diverse rollen en variërende industrieën wereldwijd. De respondenten werd gevraagd hun visie te geven over de impact van het veranderende landschap van disruptieve databronnen.

Opvallende conclusies uit het onderzoek zijn:

• De adoptie van SaaS is in het afgelopen jaar toegenomen van 62% naar 79%. Ook werd er duidelijk meer geïnvesteerd in on-premise RDBMS en big data. Deze combinatie alsmede complexere firewall policies, wetgeving- en beveiligings-standaarden, zorgen voor een uitdaging in het benaderen van on-premise data vanuit de cloud.
  • Bijna alle respondenten hebben een of meerdere vormen van datatoegangsstandaarden ingevoerd (ten opzichte van 88% vorig jaar).
  • De adoptie van analytics neemt toe. 63% van de respondenten merkt analytics en rapporteren aan als hoge prioriteit. Als gevolg daarvan neemt de adoptie van open analytics snel toe als een extra component van algehele analytics-/rapportagestrategieën.
  • Hadoop Hive is de meest populaire interface van alle SQL-for-Big Data technologieën en er wordt verwacht dat dit tevens de snelst groeiende SQL-interface voor big data zal worden in de komende twee jaar.
  • Van degenen die embedded analytics inzetten, gebruikt 45% ook data science tools, gebruikt 59% data visualisatie en rolt 65% enterprise reporting uit.

“Met de grote hoeveelheden data die elke seconde worden gegenereerd, hebben organisaties een naadloze integratie van alle databronnen nodig om waarde toe te kunnen voegen aan de business", zegt John Ainsworth, SVP, Core Products bij Progress. "Onze toonaangevende dataconnectiviteit-oplossing, Progress® DataDirect®, stelt bedrijven in staat om agile te blijven en de omzet te verhogen door middel van high performance, real-time connectiviteit voor elk applicatieplatform of database, ongeacht de implementatie – on premise of in de cloud. Daarmee kan de DataDirect-oplossing ook de klanttevredenheid vergroten met apps en tevens de time-to-market versnellen."

Lees het volledige rapport met de bevindingen uit het onderzoek hier.

Handige links

Progress (NASDAQ: PRGS) biedt een leidend platform voor de ontwikkeling en inzet van missiekritische bedrijfsapplicaties. Progress stelt bedrijven en ISV’s in staat om cognitive-first applicaties te bouwen en te leveren, die big data gebruiken om bedrijfsinzichten en competitieve voordelen te bepalen. Progress biedt technologieën waarmee krachtige user interfaces voor elk device kunnen worden ontwikkeld, die betrouwbaar en schaalbaar zijn. Het beveiligde backend platform biedt leidende dataconnectiviteit voor uiteenlopende bronnen en maakt het uitrollen van moderne applicaties mogelijk. Daarnaast bevat het bekroonde predictive analytics die de kracht van machine learning naar elke organisatie brengt. Meer dan 1700 softwareleveranciers, 100.000 enterprise klanten en 2 miljoen ontwikkelaars vertrouwen op Progress om hun applicatie te ondersteunen. Meer informatie: www.progress.nl of bel ons op: 010-235 1111 (NL) / 015-307700 (BE).

###

Progress and DataDirect are trademarks or registered trademarks of Progress Software Corporation and/or one of its subsidiaries or affiliates in the US and other countries. Any other trademarks contained herein are the property of their respective owners.