28 jan, 2018

Nieuwe Telerik en Kendo UI releases ondersteunen als eerste de nieuwste web frameworks en Fluent designs

Native ondersteuning voor React, de eerste Fluent designs, nieuwe besturingselementen voor Xamarin en uitgebreide support tonen de toewijding van Progress aan hun developer community.

Rotterdam, 29 januari 2018 - Progress (NASDAQ: PRGS), de toonaangevende leverancier van applicatieontwikkeling- en implementatietechnologieën, heeft nieuwe releases van Progress® Telerik® en Progress® Kendo UI® aangekondigd. Nieuwe mogelijkheden, waaronder Fluent design en ondersteuning voor de nieuwste frameworks zoals React, Angular, Vue en Xamarin, stellen ontwikkelaars in staat snel mooie moderne applicaties te bouwen. Progress is hiermee de eerste softwareleverancier die React UI-componenten aanbiedt, en tevens de eerste die op Fluent geïnspireerde thema’s aan zijn componentsuites toevoegt.

“We staan er om bekend dat we de modernste tools leveren waarmee ontwikkelaars eenvoudig krachtige, moderne, zakelijke applicaties kunnen ontwikkelen”, stelt Faris Sweis, Senior Vice President en General Manager Developer Tooling bij Progress. “Ook onze nieuwste Telerik- en Kendo UI-tools bieden ontwikkelaars de mogelijkheid om de populairste platformen en user interface trends te benutten, om daarmee snel en goedkoop uitstekende apps te leveren met strakke ontwerpen.”

Verbeteringen in Kendo UI voor React, Angular en Vue:

Progress Kendo UI, de meest complete UI-bibliotheek voor datarijke webapplicaties, heeft altijd een stabiele, betrouwbare, uitgebreide toolkit geleverd die ontwikkelaars in staat stelt productiever te zijn en snel mooie apps te bouwen. De nieuwe mogelijkheden zijn onder meer:

• Kendo UI voor React wordt native: De Kendo UI-bibliotheek bevat nu native ondersteuning voor React. Hierdoor hebben ontwikkelaars de flexibiliteit om het framework van hun voorkeur te selecteren en kunnen zij hier vrij tussen schakelen. Tegelijkertijd kunnen zij vertrouwen op de robuuste UI-componenten die beschikbaar zijn in Kendo UI. Met de volledig nieuw ontwikkelde React-architecturen levert Progress pure, krachtige React UI-componenten zonder jQuery-afhankelijkheden.

• Verbeteringen Kendo UI voor Angular: Naar aanleiding van de feedback van klanten, blijft de Kendo UI-bibliotheek zijn ondersteuning voor Angular uitbreiden met nieuwe componenten, zoals TreeView, Window, Splitter en Gauges. Kendo UI sluit nauw aan op Angular en hierdoor kunnen ontwikkelaars nieuwe user interfaces ontwikkelen die voldoen aan elke moderne ontwerpvereiste voor websites, inclusief native en responsive Angular-webtoepassingen.

• Kendo UI voegt vier nieuwe componenten toe voor Vue: Dit zijn de Pivot Grid, Gantt Chart, Progress Bar en Splitter. Hierdoor kunnen de early adopters van Vue de productiviteitsvoordelen benutten die meestal ervaren worden bij het maken van web user interfaces met de Kendo UI-bibliotheek.

Telerik Tooling krijgt Fluent Theme en verbeterde Xamarin-supportervaring

Progress voorziet Microsoft ontwikkelaars van hoogwaardige, moderne componentbibliotheken voor hun web-, mobiele-, en desktop-apps. Daarnaast verwachten ze ondersteuning voor de nieuwste innovaties alsmede voor eerdere versies. De volgende nieuwe functies zijn nu beschikbaar:

• Nieuw Fluent Theme: Met deze nieuwe release is Progress de eerste leverancier van ontwikkeltools voor developers die een op Fluent geïnspireerd thema toevoegt aan zijn Telerik control suites gericht op WPF en WinForms. Het nieuwe thema biedt desktoptoepassingen een moderne uitstraling, waardoor ze passen in de hedendaagse uitstraling van het Windows-besturingssysteem.

• Verbeterde ontwerptijd ervaring: De user interface van Telerik voor Xamarin verbetert de huidige ervaring met een ontwerptijd die voorheen niet haalbaar was voor Xamarin.Forms ontwikkelaars. Met deze functie kunnen .NET-ontwikkelaars componenten snel op het scherm slepen en neerzetten. Daarnaast bevat de nieuwe release vijf nieuwe besturingselementen die een snelle ontwikkeling van Xamarin-apps mogelijk maakt.

• Aanvullende database ondersteuning: Naast de ondersteuning van Microsoft SQL Server, Microsoft SQL Azure en Oracle, bieden MySQL Telerik Reporting en Telerik Report Server nu eenvoudig toegang tot meer dan 30 nieuwe databronnen, zoals Salesforce, MongoDB en Amazon Redshift.

Bezoek voor meer informatie over de laatste release van Telerik: https://www.progress.com/telerik of registreer je hier voor de webinar op 30 januari. Voor meer informatie over de release van Kendo UI bekijk: https://www.progress.com/kendo-ui, of meld je aan voor de webinar op 1 februari.

Handige links

Progress (NASDAQ: PRGS) biedt een leidend platform voor de ontwikkeling en inzet van missiekritische bedrijfsapplicaties. Progress stelt bedrijven en ISV’s in staat om cognitive-first applicaties te bouwen en te leveren, die big data gebruiken om bedrijfsinzichten en competitieve voordelen te bepalen. Progress biedt technologieën waarmee krachtige user interfaces voor elk device kunnen worden ontwikkeld, die betrouwbaar en schaalbaar zijn. Het beveiligde backend platform biedt leidende dataconnectiviteit voor uiteenlopende bronnen en maakt het uitrollen van moderne applicaties mogelijk. Daarnaast bevat het bekroonde predictive analytics die de kracht van machine learning naar elke organisatie brengt. Meer dan 1700 softwareleveranciers, 100.000 enterprise klanten en 2 miljoen ontwikkelaars vertrouwen op Progress om hun applicatie te ondersteunen. Meer informatie: www.progress.nl of bel ons op: 010-235 1111 (NL) / 015-307700 (BE).