21 mrt, 2016

VanMeijel lanceert nieuwe CRM-applicatie voor bedrijven in de bouwsector met Progress-technologie

Metacom-applicatie Relatie 360 is ontwikkeld met Progress Rollbase en biedt bedrijven een compleet overzicht van klantinformatie 

Progress kondigt aan dat VanMeijel, leverancier van software voor efficiëntere en betere bedrijfsprocessen voor de bouw en industriële dienstverlening, de Metacom-applicatie Relatie 360 heeft gelanceerd. Relatie 360 is volledig gebouwd met Progress® Rollbase® en vormt een volledig geïntegreerde Metacom CRM-applicatie. Relatie 360 ondersteunt bedrijven met de organisatie van hun sales en klantcontacten, om zo een volledig overzicht te geven van de klantgeschiedenis, sales pipeline en de verkoopresultaten.

“Het ontwikkelen van Relatie 360 was zeer snel te realiseren dankzij het Progress Rollbase-platform. Dit platform maakte het voor ons mogelijk om eenvoudig een flexibele en complex CRM-applicatie in de cloud te maken”, vertelt Peter Winkeler, marketing manager bij VanMeijel. "Door de integratie met Metacom, kunnen we front office medewerkers veel meer functionaliteit bieden dan andere applicaties. Het is nu mogelijk om klantgegevens inzichtelijk te maken die eerder moeilijk waren op te vragen. Zo heb je niet alleen inzicht in de mogelijkheden bij potentiële klanten, maar ook de complete geschiedenis en financiële informatie van bestaande klanten."


vanmeijel360



Relatie 360 biedt salesmedewerkers bijvoorbeeld voorafgaand aan een klantbezoek een centraal overzicht van alle actuele data van deze klant dat is in te zien op de desktop, maar ook op mobiele apparaten. Op deze manier kunnen zij zien welke projecten er bij de klant lopen, welke collega’s eerder contact hebben gehad en welke correspondentie er met een klant is geweest. Daarnaast heeft de salesmedewerker inzicht in de omzet van de klant en welke rekeningen er zijn verstuurd en of deze zijn betaald.

"Dat VanMeijel Progress Rollbase gebruikte bij de ontwikkeling van Relatie 360 is een geweldig voorbeeld van de kracht van ons Rapid Application Development-platform en diens potentie om diensten en bedrijven te transformeren. Dit is niet alleen duidelijk door de snelle ontwikkeling van dit project, maar ook door de feedback die VanMeijel heeft ontvangen vanuit de bouwsector", zegt Stephan Leferink, General Manager van Progress Benelux.          

Den Ouden is een van de klanten van VanMeijel die Relatie 360 implementeert. Den Ouden is een familiebedrijf dat is gespecialiseerd in de civiele- en cultuurtechnische sector. Onder Den Ouden Groep vallen verschillende werkmaatschappijen met verschillende projectleiders in dienst die veel op weg zijn naar klantafspraken. Door deze verschillende ondernemingen is het van belang dat er een centraal beeld van de klanten van Den Ouden beschikbaar is.

“Wij gebruiken Relatie 360 omdat onze projectleiders en accountmanagers eenvoudiger toegang hebben tot de relatiegegevens die we in Metacom hebben opgeslagen en betere mogelijkheden om deze gegevens te gebruiken”, zegt Hans van Lith, Hoofd Financiën bij Den Ouden. “We hebben voor Relatie 360 gekozen vanwege de naadloze integratie met Metacom en de prettige gebruikservaring van de applicatie op zowel desktop als mobiel. Daarnaast is er nu geen gefragmenteerd beeld meer van de klant; de accountmanager heeft altijd toegang tot alle mogelijke informatie over de klant. Hierdoor ontstaat een beter klantcontact.”

Share this press release: