21 nov, 2016

QAP360 kiest Progress voor de snelle levering van flexibele apps voor consortiums in publiek-private sector

Mobiele applicaties van QAP360 zijn snel, aanpasbaar, flexibel en veilig en voldoen aan eisen van organisaties en overheidsinstellingen

Rotterdam, 21 november 2016Progress (NASDAQ: PRGS) heeft bekend gemaakt dat het Nederlandse softwarebedrijf QAP360 heeft gekozen voor het rapid application development (RAD)-platform Progress Rollbase. Deze oplossing wordt ingezet voor de ontwikkeling van kant-en-klare en flexibele mobiele applicaties. Deze applicaties worden op maat gemaakt om te voorzien in de behoeften van consortiums in de publiek-private sector (PPS). De applicaties van QAP360 zorgen ervoor dat bedrijven die werken aan aanbestedingen voor overheidsprojecten in Nederland en België, kunnen voldoen aan lokale verordeningen en eisen terwijl ze flexibel en snel blijven.

De apps van QAP360, die gebouwd worden met Progress Rollbase, kunnen zeer eenvoudig worden aangepast en uitgebreid om aan de behoeften en eisen te voldoen van bedrijven in de bouw-, financiële en zorgsectoren. Met korte oplevercycli en sterke aanpassingsopties, maakt het nieuwe aanbod het mogelijk voor bedrijven om IT-kosten te besparen en concurrentievoordeel te behalen om zakelijk succes te stimuleren.

De applicaties zijn geschikt voor meerdere apparaten en besturingssystemen en voldoen aan de eisen van de overheid. Hierdoor verloopt de communicatie tussen stakeholders en overheden soepel en biedt het direct toegang tot budgetten en informatie over de veiligheid en de projectuitvoering. De apps van QAP360 kunnen projecten in PPS in elke fase ondersteunen; vanaf het idee tot de uitvoering en van onderhoud tot optimalisatie.

“We hebben gekozen voor Progress Rollbase omdat we hiermee snel bedrijfsapplicaties kunnen ontwikkelen. Deze kunnen we aanpassen aan de specifieke wensen van de klant. Nu kunnen we binnen tien dagen een prototype-applicatie leveren die onze klanten kunnen testen. Vervolgens kunnen we deze applicatie snel aanpassen en uitbreiden”, zegt John Kools, CEO, QAP360. “Rollbase maakt het mogelijk om veiligheidsbeleid te handhaven en onze applicaties op te schalen om eenvoudig meerdere gebruikers te ondersteunen. We kunnen op elk moment opschalen van een paar gebruikers naar honderden tegelijk.”

“Digital heeft een grote impact op alle sectoren en industrieën in de Benelux, waardoor er kansen liggen voor bedrijven”, aldus Stephan Leferink, Managing Director, Progress Benelux. “We zijn blij dat we QAP360 kunnen ondersteunen bij het helpen van lokale organisaties in de publieke- en gezondheidssector om digitaal flexibel te worden en te voldoen aan toenemende eisen van de gebruiker en veranderende overheidsregulaties.”

QAP360 was op zoek naar een betrouwbare en flexibele applicatieontwikkelomgeving om softwareoplossingen te kunnen ontwikkelen die veranderingen binnen PPS en de gezondheidssector kunnen ondervangen. Met de implementatie van Progress Rollbase versnelt QAP360 de time-to-market van deze applicaties en levert het schaalbare oplossingen die aangepast kunnen worden aan de werkdruk en de gebruiker. Dit betekent de ontwikkeling van kleinere applicaties die nodig zijn voor een bepaalde periode tot krachtige applicaties die lange projecten ondersteunen.

Het Progress Rollbase-platform biedt bedrijven flexibiliteit in inzetmogelijkheden van applicaties, publiek, privaat of on-premise, zonder noodzakelijke wijzigingen. Bekijk de video voor meer informatie over Progress Rollbase en de samenwerking met QAP360.

Over QAP360
QAP360 focust zich op de architectuur en programmabeheer door essentiële succesfactoren in zakelijke en IT-omgevingen te combineren. Het bedrijf levert oplossingen op vlakken die van groot belang zijn voor organisaties, vandaag en in de toekomst. Bezoek voor meer informatie over QAP360: http://www.qap360.nl/.

Progress (NASDAQ: PRGS) is wereldwijd leider op het gebied van applicatieontwikkeling en maakt de digitale transformatie mogelijk die organisaties nodig hebben om boeiende gebruikerservaringen aan te bieden in een snel veranderende markt. Door klantgerichte oplossingen, producten en diensten aan te bieden voor web, mobiel en data – zowel voor in-house als cloudomgevingen – draagt Progress bij aan het succes van startups en multinationals wereldwijd. Meer informatie: www.progress.nl of bel ons op: 010-235 1111 (NL) / 015-307700 (BE).

Volg Progress Software op Twitter: @ProgressSW_BNL