12 jun, 2013

Progress Software introduceert Progress OpenEdge 11.3

~ Vijf maal sneller applicaties ontwikkelen door geautomatiseerde Business Process en Business Rules Management ~

Rotterdam
12-Jun-2013

Progress Software brengt de nieuwste versie van Progress® OpenEdge® op de markt. OpenEdge 11.3 is het applicatie-ontwikkelplatform van Progress en één van de belangrijkste onderdelen van Progress Pacific™, het onlangs geïntroduceerde Platform-as-a-Service (PaaS)-platform. Het Progress OpenEdge 11.3 platform combineert de mogelijkheden van Business Process Management (BPM) met een Business Rules Management-systeem (BRMS). Dit zorgt voor beter productiviteit voor ontwikkelaars en optimaliseert bedrijfsprocessen.

Versie 11.3 is de tweede grote release van OpenEdge dit jaar en integreert bestaande BPM-onderdelen met het Progress Corticon BRMS. Deze nieuwe aanpak automatiseert beslissingen en reduceert hiermee de verandercyclus tot 90 procent. Dit zorgt voor grotere business agility doordat wijzigingen in applicaties in korte tijd door te voeren zijn dankzij eenvoudig te configureren en flexibele processen, rules en workflows.

Enkele belangrijke voordelen van Progress OpenEdge 11.3 zijn:

Grafisch modelleren van workflow- en bedrijfsprocessen zonder gebruik van complexe codering
Sneller en met minder kosten systemen implementeren door snel te innoveren en te reageren op veranderingen
Eenvoudig upgraden en implementeren, zowel in de cloud als on-premise
Verbeter inzicht in bedrijfsprocessen voor een betere besluitvorming
Eenvoudig monitoren en beheren om de bedrijfsperformance te verbeteren
AKIOMA Software, een aanbieder van CRM-software, maakt gebruik van het nieuwe OpenEdge-platform om de applicatieproductiviteit en agility te vergroten. De software, ontwikkelt op basis van OpenEdge in combinatie met rules-verwerking door Progress Corticon, zoekt automatisch naar conflicten en ontbrekende elementen. De klanten van AKIOMA halen hier voordeel uit doordat zij complexe processen kunnen vereenvoudigen, een kortere time-to-market hebben en business rules zonder vertraging kunnen aanpassen.

Mike Liewehr, managing director, AKIOMA Software: “Wij zijn een innovatieve CRM-aanbieder en helpen onze klanten complexe aanvragen samen te stellen bij grootschalige bouwprojecten. AKIOMA is een complexe app met veel logic. De tijdsbesparing die we realiseren met OpenEdge 11.3 is tweeledig. Allereerst zijn onze ontwikkelaars vijf maal zo productief vergeleken met andere platformen. Bovendien verloopt de implementatie van rules sneller en kunnen we oplossingen flexibeler aanpassen. Dit helpt ons om in een zo kort mogelijk tijdsbestek maatwerk te leveren.”

Het gebruik van één soort broncode maakt het leven een stuk eenvoudiger, zowel voor ons als voor de klant”, vervolgt Liewehr. “Door OpenEdge te combineren met BPM en Corticon hoeven softwareontwikkelaars geen bedrijfsbeslissingen te implementeren. Dit levert onze klanten meer flexibiliteit, tijdsbesparing en financieel voordeel op. Met Progress OpenEdge 11.3 is niets onmogelijk.”

Karen Tegan Padir, senior vice president en business line executive, Application Development bij Progress Software: “Traditionele hardgecodeerde applicaties kunnen niet eenvoudig ondersteuning bieden aan een snel veranderende markt. Het is ons doel om zowel grote als kleine organisaties een naadloze integratie van processen en data te bieden. De combinatie van een applicatie-ontwikkelplatform met BPM- en BRMS-systemen levert een krachtige oplossing voor OpenEdge-partners, waarmee zij zakelijke applicaties kunnen bouwen die aansluiten op de wensen van de klant en de productiviteit verhogen.”

Over Progress Software
Progress Software Corporation (NASDAQ:PRGS) vereenvoudigt de ontwikkeling, de implementatie en het beheer van zakelijke applicaties op ieder device, zowel on-premise als in de cloud. Dit met minimale complexiteit van IT en een lage total cost of ownership. Meer informatie:www.progress.com/nl

Volg Progress Software op Twitter: @ProgressSW_NL

Voor verdere persinformatie of fotomateriaal kunt u contact opnemen met Rogier Heemskerk van LEWIS, Global Public Relations Tel: +31 (0)40 235 46 00+31 (0)40 235 46 00 E-mail: progressNL@lewispr.com