6 aug, 2013

Progress Software geeft cloud visie vorm met de beschikbaarheid van het Pacific aPaaS-platform

Nieuwe oplossingen voor datatoegang en het ontwikkelen van applicaties bieden een ongekende snelheid en keuzevrijheid

Progress Software, voegt nieuwe functionaliteit toe aan Progress® Pacific™. Het applicatie Platform-as-a-Service (aPaas) beschikt over nieuwe mogelijkheden voor dataconnectiviteit en applicatieontwikkeling, in lijn met Progress’ missie om iedereen de mogelijkheid te bieden op eenvoudige wijze krachtige, datagedreven applicaties te ontwikkelingen.

Tot de nieuwe mogelijkheden behoren:

• Dataconnectiviteit: De nieuwe Progress DataDirect Cloud™-dienst maakt data-integratie mogelijk tussen SaaS-applicaties, relationele databases-, big data-, social-, CRM- en ERP-systemen. Door gebruik te maken van een gestandaardiseerde interface om SQL-query’s uit te voeren in een groot aantal cloud-databronnen, is het mogelijk applicaties sneller te ontwikkelen.
  • Applicatieontwikkeling: Doordat business proces management (BPM)- en business rules management-functionaliteit is geïntegreerd in Progress OpenEdge® 11.3, is de ontwikkelproductiviteit aanzienlijk verbeterd. Applicaties zijn in korte tijd aan te passen aan bedrijfswensen doordat veranderende processen, bedrijfsregels en workflows eenvoudig zijn in te stellen. Daarnaast zorgt de verbeterde Progress Rollbase-infrastructuur voor een nog betere klantbeleving bij bedrijfsapplicaties die ontwikkeld worden met d e innovatieve drag-en-drop tools die in iedere browser te gebruiken zijn. Progress Rollbase is één van meest innovatieve ontwikkelplatformen binnen de industrie voor het in korte tijd bouwen van apps.

“Na het onderzoeken van verschillende platformen, waaronder SalesForce.com, SAP en Acumatica, kozen we voor Progress Pacific voor het bouwen en uitrollen van innovatieve applicaties voor onze klanten. De drag-and-drop functies, robuuste workflow en ‘triggers’ in Progress Rollbase bieden ons de mogelijkheid om in korte tijd maatwerkoplossingen te leveren die kunnen omgaan met de complexe bedrijfsprocessen van onze klanten”, aldus Cal German, President en CEO bij DMSi Software.

John Goodson, Chief Product Officer bij Progress Software, zegt: “De reacties van klanten en partners na de lancering van Progress Pacific in juni waren erg positief. Nu time-to-market en dataopties een steeds grotere rol spelen in nieuwe apps, begint onze keuze voor aPaaS zijn vruchten af te werpen. Pacific komt tegemoet aan de toenemende behoeften aan rijke data-, visuele ontwerp- en open implementatiemogelijkheden in één platform.”