10 jul, 2013

~ John Goodson aangesteld als Chief Product Officer ~

Rotterdam
10-Jul-2013

Progress Software (NASDAQ:PRGS) maakt de aanstelling van Karen Tegan Padir (44) als Chief Technology Officer en John Goodson (48) als Chief Product Officer bekend.

Als Chief Technology Officer zal Padir verantwoordelijk zijn voor het definiëren en het uitvoeren van de technologiestrategie, innovatie en visie van Progress Software. Padir rapporteert aan Phil Pead, President en Chief Executive Officer van Progress. Als Chief Product Officer gaat Goodson productontwikkeling, -management en -marketing op zich nemen. Ook hij rapporteert aan Pead.

Padir startte in september 2012 bij Progress Software als senior vice president en gaf leiding aan de business line applicatieontwikkeling, de grootste productreeks van Progress. Onder haar leiding is het Progress® OpenEdge® ontwikkelplatform gerevitaliseerd en zijn nieuwe versies met geavanceerde mobility en bedrijfsmanagement toepassingen geïntroduceerd. Ze speelde ook een belangrijke rol tijdens de recente acquisitie van Rollbase Inc., het platform dat een belangrijke component is van het onlangs geïntroduceerde Progress Pacific™ platform-as-a-service. Padir volgt John Bates op die het bedrijf zal verlaten als gevolg van de recent aangekondigde verkoop van de Progress Apama®-oplossing.

Goodson startte in 2003 bij Progress Software en was eerder werkzaam als general manager van zowel de DataDirect® als de Enterprise Business Systems divisie binnen Progress. Onder zijn leiding is Progress DataDirect uitgegroeid tot de marktleider op het gebied van connectiviteitstechnologieën. Gedurende zijn rol als Senior Vice President of Products was zijn bijdrage cruciaal voor de ontwikkeling van het nieuwe Pacific-platform.

Phil Pead, president en CEO bij Progress: “De IT-industrie ondergaat een enorme transformatie en Progress loopt met het nieuwe Pacific-platform en de hierbij behorende innovatieve applicatieontwikkel-technologieën voorop in de cloud, social en mobiele revolutie. Karen en John hebben een grote rol gehad in het uitzetten van onze huidige strategie en brengen een schat aan praktijkervaring mee in hun nieuwe functies. Ik ben ervan overtuigd dat zij met hun strategische visie gaan zorgen voor een goede implementatie nu we onze focus stroomlijnen, ons aanbod uitbreiden en nieuwe kansen in de markt aangrijpen.”