8 mei, 2014

Progress Pacific maakt ontwikkeling zakelijke mobiele applicaties snel en eenvoudig

Rotterdam

08. May 2014

Progress (NASDAQ: PRGS) heeft nieuwe rapid application development (RAD)-mogelijkheden toegevoegd aan Progress® Pacific platform-as-a-service (PaaS). Met deze nieuwe, unieke ontwikkelmogelijkheden kunnen zakelijke mobiele en web-applicaties veel sneller en eenvoudiger gecreëerd en ingezet worden dan met de traditionele ontwikkelmethodes en andere PaaS-platformen.

Progress Rollbase® is het RAD-component binnen het Pacific-platform. Hiermee kunnen innovatieve, op maat gemaakte en hybride mobiele en desktop-applicaties eenvoudig op een enkel platform gecreëerd worden met minimaal gebruik van code. Progress Rollbase zorgt voor een efficiënte en veilige integratie met de backend-infrastructuur en voor een snelle, eenvoudige transitie naar de cloud. Deze mogelijkheden sluiten aan op de cloud-behoeften vanuit de markt.

Belangrijkste voordelen van Progress Rollbase:

• Een complete en model-gedreven benadering door gebruik van eenvoudig in te zetten tools om applicaties te bouwen en te gebruiken.
  • Automatisch genereren van de server-objecten die nodig zijn om mobiele en web-applicaties te ondersteunen. Inclusief toegang tot business logica en data-integratie mogelijkheden, voor een veilige toegang tot bedrijfskritische informatie.
  • Notificaties van backend-diensten naar de mobiele gebruikers zijn gemakkelijk in te stellen en te beheren voor een optimale gebruikerservaring.
  • Een keuze aan eenvoudige distributie- en implementatie-opties. Zo kan een applicatie aangeboden worden in app stores of in de cloud wat het makkelijker maakt om meerdere apparaten te ondersteunen.

De nieuwe Progress Rollbase-functies zijn onderdeel van recente technologieontwikkelingen binnen Progress. Progress heeft de beste mobiele technologieën geïntegreerd in haar oplossingen en kan daardoor kwalitatieve zakelijke applicaties leveren voor een optimale gebruikerservaring op elk apparaat.

“Het is nu nog eenvoudiger voor onze partners en klanten om te profiteren van de voordelen van model-gedreven RAD en de cloud. Dit is te danken aan de investeringen die wij hebben gedaan in mobiele technologieën”, zegt John Goodson, chief product officer bij Progress. “Het Pacific-platform is een uitgebreide PaaS waarmee gebruikers de vrijheid houden om te kiezen met welke implementatieomgeving, databronnen en business logic-tools zij werken voor een snellere respons, analyse en probleemoplossing.”

De nieuwe mogelijkheden binnen het Progress Pacific-platform zijn direct beschikbaar. Een gratis trial is te downloaden op de website:http://pacific.progress.com/console/register.