3 okt, 2016

Progress lanceert Kendo UI Builder voor de ontwikkeling van flexibele bedrijfsapplicaties

Responsive productiviteitstool voor web UI helpt klanten en partners van Progress OpenEdge om snel en efficiënt moderne webervaringen te ontwikkelen voor bedrijfskritische applicaties

Progress (NASDAQ: PRGS) heeft de responsive web UI tool Kendo® UI® Builder by Progress geïntroduceerd. Kendo UI Builder stelt partners en klanten van Progress® OpenEdge® in staat om snel en efficiënt toekomstbestendige webapplicaties te ontwikkelen.

“CIO’s worstelen met het bereiken van de snelheid en flexibiliteit die ze nodig hebben als ze investeren in digitale bedrijfsinitiatieven, omdat ze geen flexibele en open applicatiearchitectuur en operationele infrastructuur hebben”, aldus Gartner. “Daarom moet een renovatie van de legacy-systemen onderdeel worden van de digitale bedrijfsinitiatieven, of zelfs al eerder worden ingezet. Als dit te laat wordt ingezet of als er te weinig in wordt geïnvesteerd, zullen de resultaten achterblijven. Het verbeteren van legacy-systemen vergt daarnaast veel tijd. Proactieve CIO’s zien de noodzaak in het verbeteren van de systemen. Ze wachten niet tot het moment dat ze door digitale transformatie of innovatie moeten veranderen, maar bereiden zichzelf voor op de toekomst.”

Kendo UI Builder by Progress is gebaseerd op het Kendo UI framework, dat het snelst groeiende framework op de markt is en waarmee inmiddels meer dan 20.000 apps zijn ontwikkeld. Kendo UI Builder by Progress gebruikt dit framework voor bedrijfskritische applicaties, door het fundament van het OpenEdge applicatie-ontwikkelplatform te combineren met de engagement die belangrijk is voor het aansturen van digitale transformatie. Deze kostenefficiënte tool is eenvoudig te gebruiken en biedt de mogelijkheid om UI’s te verbeteren, in lijn met trends en nieuwe technologieën. Daarnaast levert het sterke applicaties die een competitief voordeel bieden.

Toekomstbestendige bedrijfsapplicaties: Partners en klanten van Progress OpenEdge kunnen snel datagedreven interfaces ontwikkelen vanuit de templates die in de Kendo UI Designer tool beschikbaar zijn. De meta-data-driven UI’s helpen bij het toekomstbestendig maken van OpenEdge-applicaties. Dit vereenvoudigt het aanpassen van applicaties aan de laatste technologieën en trends.

Versnelde modernisering van applicaties: Kendo UI Builder breidt de mogelijkheden voor Advanced Business Logic (ABL)-ontwikkelaars uit met open standaard-technologie. Hierdoor kunnen ze gebruikmaken van code die gebaseerd is op het JavaScript framework (Angular 1.5). Het genereert automatisch 80 procent van de UI-code en biedt UI-component templates die de views voor snelle time-to-market bepalen. Daarnaast benut het REST en JSDO als databronnen voor datagedreven UI.

Snellere time-to-market: Met Kendo UI Builder kunnen klanten en applicatiepartners van Progress OpenEdge de inspanningen voor het ontwikkelen van webapplicaties voor gepersonaliseerde browsers en tablets minimaliseren. Hierbij kan gebruik worden gemaakt van kant-en-klare thema’s en een voorbeeld applicatiebibliotheek met daarin meer dan 70 HTML5 UI’s.

“Hoewel web interfaces niet nieuw zijn, hebben onze klanten vooral aandacht besteed aan de kracht, betrouwbaarheid en lage kosten waar het OpenEdge-platform bekend om staat. Door de ontwikkeling van digitale bedrijfsvoering is een goede gebruikerservaring een vereiste geworden”, zegt Colleen Smith, Vice President en General Manager van Progress OpenEdge, Progress. “Met Kendo UI Builder by Progress kunnen klanten en partners van OpenEdge snel en efficiënt uitstekende web interfaces ontwikkelen. Dit kan zonder dat de back-end moet worden aangepast, waardoor de applicaties toekomstbestendig zijn.”

Kendo UI Builder van Progress is nu beschikbaar. Klik hier voor meer informatie.

Progress (NASDAQ:PRGS) is wereldwijd leider in applicatieontwikkeling, op grond waarvan organisaties de digitale transformatie moeten uitbouwen om aantrekkelijke gebruikerservaringen te blijven bieden in de continu veranderende markt. Met een aanbod voor web, mobiel en data voor on-premise en cloud-omgevingen, voorziet Progress startups en grote wereldwijde industriegrootheden van krachtige tools, die per klant op maat gemaakt zijn. Meer informatie: www.progress.nl of bel ons op: 010-235 1111 (NL) / 015-307700 (BE).

Volg Progress Software op Twitter: @ProgressSW_BNL