15 jun, 2015

Progress oplossing laat bedrijfsanalisten zelf beslissingenautomatiseren en beheren

Progress faciliteert het snel kunnen implementeren van beslisregels met business rules engine Corticon; nieuwe interface stimuleert samenwerking tussen IT en bedrijfsanalisten

Rotterdam, 15 juni 2015 - Progress (NASDAQ: PRGS) heeft een nieuwe versie van het Progress® Corticon® Business Rules Management Systeem (BRMS) uitgebracht dat zakelijke en IT professionals in staat stelt om samen bedrijfsregels te ontwikkelen, uit te voeren en te beheren. Corticon kan geïmplementeerd worden op zowel Java- als .NET-platformen.

Volgens IDC groeit de BRMS-markt naar verwachting in 2015 naar meer dan 500 miljoen dollar[1]. De BRMS-markt groeit sterk als gevolg van de toenemende vraag naar model-gedreven applicatieontwikkelplatformen.

Business rules engines zijn vooral populair bij organisaties die te maken hebben met complexe of vaak veranderende voorwaarden, beleid of wetgeving. Deze bedrijfsregels bepalen namelijk wanneer, wie in aanmerking komt voor bij voorbeeld een bepaalde prijs, claim of zorgkostenvergoeding, uitkering, contract vorm, verzekeringspolis of pensioen.

In Corticon kunnen de zakelijke beheerders van de regels deze zelf maken, testen en implementeren. IT kan Corticon implementeren op een Java of .NET platform. De bedrijfsregels zijn bovendien eenvoudiger te beheren op meerdere servers, waardoor de adoptie en het opschalen eenvoudiger worden. De bedrijfsregels kunnen ook gemakkelijker worden gedeeld met verschillende applicaties, afdelingen en zelfs ondernemingen.

In de Benelux wordt Corticon onder andere gebruikt door Aegon, Avio Diepen, BKR, Brocacef, D-Reizen, Macintosh Retail Groep en TVH.

“Voor het doorvoeren van wijzigingen in geautomatiseerde beslissingen hadden we voorheen 1,5 week nodig. Nu doen we dit in 1,5 uur”, stelt John Feimann, commercieel directeur BENU Apotheek.

Corticon BRMS is gebaseerd op de rijke historie van Progress op het gebied van productinnovatie en is hierdoor als business rules engine leidend binnen de industrie. Naast ondersteuning voor meerdere platformen zijn belangrijke nieuwe functies in Corticon BRMS 5.5 onder andere:

• Het kunnen aanbrengen van vertakkingen binnen ruleflows met behoud van compatibiliteit met bestaande ruleflows.
  • Aanpasbare en herbruikbare ruleflows, inclusief een modulaire benadering voor het eenvoudiger creëren van ruleflows.
  • Verbeterde thread pooling voor de uitvoering van een beslissingservice en ondersteuning voor automatisch schalen.
  • Log bestanden kunnen gebruikt worden als audit trail bij het uitvoeren van de runtime dankzij een nieuw log systeem.
  • REST API voor het server beheer.

Progress Corticon BRMS levert hiermee kwalitatieve, betrouwbare en geautomatiseerde zakelijke besluitvorming. Door beslissingen los te koppelen van processen kunnen bedrijfsanalisten in samenwerking met IT bedrijfsregels identificeren, automatiseren en implementeren zonder dat hierbij veel applicatiecode moeten worden aangepast.

“Veel IT-afdelingen maken tegenwoordig gebruik van een mix van .NET- en Java-omgevingen waardoor er behoefte is aan een BRMS die deze ondersteunt”, stelt Dr. Mark Allen, Vice President, Decision Analytics bij Progress. “Met deze release blijft Progress leidend in de standalone BRMS-markt door een nieuw product te leveren dat perfect werkt met verschillende platformen. Ook biedt het een intuïtieve interface die samenwerking tussen zakelijke en IT-professionals bevordert. Dit zorgt voor nog meer inzicht bij de steeds veranderende eisen ten aanzien van wetgeving en compliance.”

Kijk hier voor meer informatie over Corticon BRMS.

Progress (NASDAQ:PRGS) vereenvoudigt de ontwikkeling, de implementatie en het beheer van bedrijfsapplicaties op iedere smartphone, tablet of laptop, zowel lokaal als in de cloud. Dit met minimale complexiteit van IT en een lage total cost of ownership. Meer informatie: www.progress.nl of bel ons op: 010-235 1111 (NL) / 015-307700 (BE)

###

Progress and Corticon are trademarks or registered trademarks of Progress Software Corporation or one of its subsidiaries or affiliates in the US and other countries.  Any other trademarks contained herein are the property of their respective owners.

[1] IDC Technology Spotlight, sponsored by Progress, Breaking the Rules in BRMS Technology, May 2015