11 jul, 2016

Progress gepositioneerd als visionair in Gartner Magic Quadrant voor mobiele applicatieontwikkelplatformen

Rotterdam, 11 juli 2016

Progress (NASDAQ: PRGS) is als visionair gepositioneerd in het onlangs gepubliceerde Gartner 2016 ‘Magic Quadrant voor mobiele applicatieontwikkelplatformen (MADP)’ rapport.

Dit is derde keer dat het mobiele applicatieontwikkelplatform van Progress wordt meegenomen in het rapport.

Progress is één van de zeventien leveranciers die zijn opgenomen in het rapport op basis van ‘completeness of vision’ en ‘ability to execute’.

Voor een kopie van het magic quadrant: klik hier

Volgens het rapport, "Mobiele apps zijn in de frontlinie van de digitale revolutie, en MADPs zijn een belangrijke motor die de digitale transformatie versnellen."

Gartner zegt verder dat, "in 2020, meer dan 75 procent van de ondernemingen ten minste één mobiele applicatie ontwikkelplatform heeft om hun digitale business transformatie strategie vorm te geven, een stijging van ongeveer 33 procent ten opzichte van 2015."

In mei kondigde Progress haar kijk en strategie aan voor digitale transformatie, evenals de Progress DigitalFactory™, een enterpise cloud-gebaseerde digitale transformatie oplossing.

Mobiele app ontwikkeling speelt een centrale rol in het digitaliseren en de mobiele applicatie ontwikkel platformen van Progress zoals Telerik® Platform en Progress DigitalFactory-maken deel uit van een multi-dimensionale digitale oplossing die zowel de bedrijfsvoering van organisaties transformeert en hoe klanten/ consumenten zaken met ze kunnen doen.

"We zijn blij met onze plaatsing in het ‘Visionaries’ kwadrant," aldus Michael Benedict, Chief Product Officer, Progress. "Gezien de enorme dynamiek in de markt is het voor ieder bedrijf belangrijk te weten dat Progress een partner is met een vooruitziende blik en een benadering waarmee hij vijf tot jaar vooruitkan. We werken nauw samen met onze klanten om ervoor te zorgen dat ze de technologie blijven krijgen die ze nodig hebben om concurrerend te zijn en ze uit kan laten groeien tot leiders in hun respectieve markten. Gartner’s kwalificatie van Progress is dit rapport valideert dat we de juiste dingen doen."

Lees ook het rapport van Forrester: Native, Web, en Cross - Platform Mobile Apps All Have Their Place