16 jan, 2014

Progress gepositioneerd als visionair in de Magic Quadrant voor Enterprise Application Platform as a Service (aPaaS)

Beoordeling gebaseerd op volledigheid van de visie en de mogelijkheden die geboden worden

Rotterdam
16-Jan-2014

Rotterdam, 16 januari 2014 – Progress (NASDAQ:PRGS) is door Gartner gepositioneerd als visionair in het Magic Quadrant voor enterprise Application Platform as a Service (aPaaS). Het Gartner rapport, dat op 7 januari 2014 gepubliceerd werd, stelt dat ‘steeds meer CIO’s, IT-planners en -architecten kiezen voor de cloud wanneer zij nieuwe applicaties ontwikkelen.’ De Progress® Pacific™ platform-as-a-service (PaaS) maakt het mogelijk om snel datagedreven zakelijke applicaties te ontwerpen en implementeren voor iedere cloudomgeving en device.

Het rapport constateert verder dat ‘er steeds meer zakelijke IT-gebruikers naar de aPaaS-markt komen. Nu steeds meer bedrijven gebruik maken van SaaS en steeds meer IT’ers kiezen voor IaaS, zijn meer organisaties op de hoogte van de voordelen van cloud computing. Ook zijn zij afhankelijker geworden van cloud resources. aPaaS is een uitbreiding op SaaS en biedt de mogelijkheid tot maatwerk. Het wordt ook toegepast door gebruikers die inmiddels gewend zijn om IaaS in te zetten. Zij willen nu hun productiviteit vergroten door een deel van verantwoordelijkheid over te dragen aan de cloud service providers en zich rechtstreeks aan te melden voor de applicatie-infrastructuur.”

“Wij zien de positionering door Gartner als visionair in de Magic Quadrant voor enterprise aPaaS als een bevestiging dat de innovatieve nieuwe producten en functionaliteit die wij bieden, grote en kleine ondernemingen helpt om om applicatieontwikkeling in de cloud te vereenvoudigen en de productiviteit te verhogen”, stelt Phil Pead, President en CEO van Progress. “Ondernemingen wereldwijd hebben te maken met beperkte resources, de druk om snel nieuwe producten te implementeren en complexe technologische uitdagingen. Moderne applicaties moeten kunnen integreren met meerdere SaaS en on-premise databronnen, ondersteuning bieden voor de steeds veranderende mobiele platformen en moeten flexibel genoeg zijn om overal geïmplementeerd te worden. Met het Progress Pacific platform bieden wij zowel ontwikkelaars als zakelijke gebruikers een multidimensionaal platform dat op een aantrekkelijke manier een oplossing biedt voor deze uitdagingen. Het Progress Pacific platform stelt hen in staat om problemen sneller op te lossen en marktdifferentiatie te creëren.”
Download hier het volledige rapport.

Over Progress Software
Progress Software Corporation (NASDAQ:PRGS) vereenvoudigt de ontwikkeling, de implementatie en het beheer van bedrijfsapplicaties op iedere smartphone, tablet of laptop, zowel lokaal als in de cloud. Dit met minimale complexiteit van IT en een lage total cost of ownership. Meer informatie: www.progress.com/nl

Volg Progress Software op Twitter: @ProgressSW_BNL

Voor verdere persinformatie of fotomateriaal kunt u contact opnemen met Rogier Heemskerk van LEWIS, Global Public Relations