14 apr, 2015

Progress gepositioneerd als visionair in de Gartner Magic Quadrant voor Enterprise Application Platform as a Service

Progress voorziet in de cloudinfrastructuur die nodig is om snel en eenvoudig web- en mobiele apps te kunnen bouwen, uitrollen en beheren

Rotterdam, 14 april 2015 – Progress is door Gartner gepositioneerd als visionair in het Magic Quadrant voor Enterprise Application Platform as a Service[1]. Het Progress® Pacific® aPaaS-platform maakt het mogelijk om snel aantrekkelijke user interfaces voor zakelijke applicaties te ontwerpen en implementeren voor uiteenlopende devices en technologieën.

Dit is het tweede jaar dat Gartner het Enterprise Application Platform as a Service (aPaas)-landschap evalueert. Progress is voor het tweede jaar op rij in het rapport ingedeeld als visionair vanwege de volledigheid van haar visie en het vermogen deze waar te maken.

Gartner: “Visionaire gebruikers zien in dat aPaas de mogelijkheid biedt om unieke cloud-oplossingen te creëren (in tegenstelling tot algemene SaaS-diensten). De uitdagingen van het ontwikkelen van custom cloud-oplossingen worden hierbij uit de weg gegaan (in tegenstelling tot gebruik van IaaS). De adoptie van aPaaS is aan het groeien, net als de volwassenheid van het aPaaS-aanbod.”1

Progress Pacific biedt ontwikkelaars productiviteit en eenvoudig beheer voor cloud-gebaseerde apps. Het is een volledig platform voor data-gedreven applicatieontwikkeling, uitrol van applicaties en het beheer ervan. Het totale productaanbod van Progress – Progress Rollbase®, Telerik® Platform, Modulus™, Progress DataDirect Cloud® en Progress Easyl® – zorgt ervoor dat ontwikkelaars moderne, web-gebaseerde applicaties en interactieve mobiele apps bouwen die om kunnen gaan met elke gegevensbron, met alle apparaten kunnen verbinden en in te zetten zijn binnen elke vorm van cloud.

“Wij zien de positionering door Gartner als visionair in de Magic Quadrant voor enterprise aPaaS als een bevestiging dat Progress op een zeer innoverende manier aan de toekomst bouwt. Ons huidige productportfolio omvat een platform waarop additionele diensten en mogelijkheden uitgebouwd kunnen worden”, zegt Phil Pead, President en CEO van Progress. “Dit is een goede weerspiegeling van de visie en strategie, geïnspireerd door onze klanten en partners.”

Meer informatie over de Magic Quadrant voor Enterprise Application Platform as a Service, klik hier: http://spr.ly/gartner-prgs

Progress (NASDAQ:PRGS) vereenvoudigt de ontwikkeling, de implementatie en het beheer van bedrijfsapplicaties op iedere smartphone, tablet of laptop, zowel lokaal als in de cloud. Dit met minimale complexiteit van IT en een lage total cost of ownership. Meer informatie: www.progress.com/nl of bel ons op: 010-235 1111 (NL) / 015-307700 (BE)

Volg Progress op Twitter:
@ProgressSW_BNL

About the Magic Quadrant

Gartner does not endorse any vendor, product or service depicted in its research publications, and does not advise technology users to select only those vendors with the highest ratings. Gartner research publications consist of the opinions of Gartner's research organization and should not be construed as statements of fact. Gartner disclaims all warranties, expressed or implied, with respect to this research, including any warranties of merchantability or fitness for a particular purpose.

Voor verdere persinformatie of fotomateriaal kunt u contact opnemen met LEWIS, Global Public Relations

E-mail: progressNL@lewispr.com

[1] Gartner, Inc., “Magic Quadresnt for Enterprise Application Platform as a Service, Worldwide” by Yefim V. Natis, Massimo Pezzini, Kimihiko Iijama, Anne Thomas and Rob Dunie, March 24, 2015