6 jan, 2016

Progress: customer engagement stuwende kracht voor digital business in 2016

Top executives beschrijven de technologieën, markten en strategieën die bepalend zijn voor de innovatie in 2016


Rotterdam, 6 januari 2016 – Aan het begin van 2016 presenteert Progress (NASDAQ: PRGS) een aantal technologievoorspellingen. Verschillende Progress executives delen hun visie op het jaar dat voor ons ligt, van data naar marketing naar modernisatie naar digitale strategie. In 2015 hebben we veel technologische vernieuwingen gezien. In 2016 draait het om het benutten van deze technologieën en de development inspanningen om digitale transformatie mogelijk te maken. Customer-first strategieën vormen de basis voor digitale transformatie.

De belangrijkste voorspellingen voor 2016 zijn:

De digitale transformatie golf

 “Terwijl nieuwe technologieën de mogelijkheid blijven bieden om bedrijfsmodellen te transformeren, klanten effectief te binden en bedrijfsprocessen efficiënter te maken, worstelden de meeste organisaties in 2015 nog altijd met de basisprincipes. Denk hierbij aan zaken als het bijhouden van een applicatie backlog en het beheren van de IT-infrastructuur en devices van gebruikers. Toekomstgerichte organisaties plaatsen echter de gebruiker en customer engagement in 2016 bovenaan hun technologieagenda. Steeds meer organisaties geven prioriteit aan hun eigen digitale transformatie, omdat het steeds belangrijker wordt om na te denken over de volledige customer engagement journey over alle digitale platformen (zoals mobiel en websites) en persoonlijke interacties. Zij breiden hun traditionele systemen of systems of record, waarin zij belangrijke data onderbrengen, uit. Dit doen zij door applicaties te leveren die effectiever bijdragen aan het verbeteren van de betrokkenheid van klanten en medewerkers en inzicht bieden op basis van data-analyse. Organisaties die deze transformatie niet succesvol realiseren raken achter.” – Jerry Rulli, Chief Operating Officer, Progress

Big data wordt allesomvattend dankzij apps

“Veel gespecialiseerde systemen zijn gericht op specifieke doeleinden en spelen in op specifieke behoeften van ontwikkelaars bij het bouwen van moderne apps. Databases zoals Mongo of Cassandra kunnen de regels van het spel veranderen als het gaat om rapid prototyping of het snel ontwikkelen van grootschalige collecties. Standaarden zoals SQL, in combinatie met gegevensnormalisatietechnieken, kunnen de toegang tot de gegevens van een heterogeen applicatielandschap een stuk eenvoudiger maken. Hier komt bij dat processing engines, zoals Apache Spark, het gemakkelijk maken om algoritmen te bouwen en uiteindelijk ook apps die gebruik maken van machine learning om een boeiende en onderscheidende gebruikerservaringen te bieden. Wat dit betekent voor de infrastructuur maakt niet echt meer uit. Het voordeel wordt vooral bepaald door selecteren van de juiste toepassingen om big data en machine learning te benutten. Deze eerste golf van big data is gericht op de infrastructuur-stack-opslag, schaalbaarheid en integratie. Het is de volgende golf van technologie waar ik het meest enthousiast over ben, omdat het big data toepasbaar maakt voor iedereen. Bedrijven zien big data niet meer als een groot data warehouse dat beheerd en geschaald moet worden. In plaats daarvan zullen zij nadenken over de marketing analytics applicatie die automatisch zorgt dat gebruikers de beste content krijgen aangeboden die bijdraagt aan hogere conversie. De echte toegevoegde waarde van big data komt van deze volgende golf van applicaties en diensten. Het zijn vooral de onafhankelijke softwareleveranciers die we hierbij in de gaten moeten houden.” – Michael Benedict, Chief Product Officer, Progress

De modernisatie van de belangrijkste zakelijke applicaties

“Om concurrerend te blijven in het huidige tijdperk van mobiel en social, moeten bedrijven manieren vinden om klanten en prospects te boeien met digitale communicatie. Het moderniseren van apps om op deze ontwikkeling in te spelen wordt een absolute noodzaak. Er zullen meer websites zijn die gebouwd worden door geavanceerde marktspelers die zich realiseren dat digitalisering van de onderneming een kritieke factor is voor het toekomstige succes. De website is niet meer een simpel uithangbord voor de organisatie. Het is een interactief, dynamisch hulpmiddel dat gebruik maakt van de nieuwe generatie van applicatieontwikkeling.” – Colleen Smith, Vice President and General Manager, Progress

Personalisatie van marketing raakt in een stroomversnelling

“Marketeers komen in een stroomversnelling terecht als het gaat om gepersonaliseerde online klantbelevingen. Nu meer ondernemingen in 2016 digitale transformatie omarmen, zullen zij ook slimme technologie gaan inzetten om websitebezoekers te koppelen aan producten en relevante boodschappen, op exact het juiste moment binnen de customer journey, ongeacht het device dat de klant op dat moment gebruikt. Marketeers zullen in staat zijn om veel pro-actiever te zijn door gebruik te maken van ingebouwde intelligentie die advies geeft over de beste vervolgactie voor specifieke doelgroepen.” – Melissa Puls, Chief Marketing Officer, Progress

Een assistent voor iedereen en alles

De markt voor search en aanbevelingen wint aan populariteit. Tegen het einde van 2016 zullen alle bekende retailers en merken slimme en intuïtieve apps in zetten die gebruik maken van contextuele data om klanten nog beter te helpen. Zo wordt bijvoorbeeld het ontdekken en bestellen van maaltijden en het betalen van rekeningen in restaurants via locatie-gebaseerde apps de norm. Andere grote partijen in andere sectoren, zoals de muziek-, entertainment- en retailsector, verbeteren hun apps om klanten nog beter te ondersteunen en zo voorop te blijven lopen in deze trend. Zij hebben een platform nodig dat hen de vrijheid biedt om apps te ontwikkelen en implementeren voor ieder device en cloud-omgeving.” – Mark Armstrong, VP en MD, Progress EMEA

Digitale interacties voegen kanalen samen en doorbreken de silo’s

“In 2016 realiseren organisaties zich dat zij een klantgerichte digitale strategie nodig hebben voor ieder kanaal. Er is geen sprake meer van marketingdata, sales-data of ondersteunende data, alleen nog maar customer lifecycle data. Bedrijven gaan met elkaar de strijd aan om de best klantervaring te bieden gebaseerd op de samenstelling van de groep individuen en de relatie die zij hebben met de organisatie, van nieuwe prospect tot trouwe klant. In 2016 wordt de digitale strategie volwassen als bedrijven zich serieus gaan inspannen om alle informatie van klanten en prospects en bijbehorende doelstellingen samen te voegen. Dit helpt hen om te bepalen hoe zij klanten en prospects het beste kunnen bedienen op basis van één, doorlopende digitale strategie. De afgelopen vijf jaar stond het online brengen van handel, marketing, sales en klantenservice centraal. De komende vijf jaar staan in het teken van het samenvoegen van deze activiteiten door meer inzicht te krijgen in de customer journey en de effectiviteit te vergroten, de kosten te reduceren en snelheid van handelen te vergroten.” – Robert Mattson, Director of Product Marketing voor Telerik Sitefinity, Progress

Share this press release: