29 jul, 2016

Progress benoemt Mitch Breen als Chief Revenue Officer

Rotterdam, 29 juli 2016 - Progress (NASDAQ: PRGS) heeft Mitch Breen (51 jaar), eerder werkzaam in leidinggevende functies voor onder andere EMC en Oracle, aangesteld als Chief Revenue Officer. In deze nieuwe functie wordt Breen verantwoordelijk voor het beheren van klantgerichte initiatieven en inkomstenkanalen. Deze benoeming volgt op de uitbreiding van Progress op het gebied van digitale transformatie, met nieuwe oplossingen, inzichten in de sector en partnerships.

Breen brengt in zijn nieuwe rol leiderschap en ervaring mee op het gebied van executive sales. Voor zijn aanstelling was hij Senior Vice President, Global Customer Operations bij Simplivity. In deze functie maakte hij van de pre-IPO start up binnen anderhalf jaar een miljardenbedrijf. Daarvoor was Breen Senior Vice President, North American Sales voor Oracle Corporation en werkte hij gedurende meer dan 26 jaar bij EMC, waar hij tevens diverse sales leadership-functies bekleedde. In zijn nieuwe functie rapporteert Breen aan Jerry Rulli, Chief Operating Officer bij Progress.

“Omdat Progress zelf een digitale transformatie heeft ondergaan, is het noodzakelijk dat onze klantgerichte- en salesteams wereldwijd worden geleid door een sterke kracht”, zegt Jerri Rulli, Chief Operating Officer, Progress. “Mitch Breen begrijpt de technologische sector en heeft zich bewezen bij zowel grote bedrijven als start ups. We vertrouwen erop dat we met de aanstelling van Mitch onze groei kunnen versnellen en cross-samenwerkingen kunnen optimaliseren, met de snelheid die onze toekomstvisie voor de sector vereist.”

“Progress maakt een zeer interessante evolutie door, nu het zich focust op de toekomst en de digitale transformatie. Ik wilde bij Progress werken vanwege de mogelijkheden die er zijn in de huidige markt en de positie van Progress in die markt en ik ben ervan overtuigd dat het huidige executive team ons op dat niveau kan brengen.”, zegt Mitch Breen. “Ik wil niet alleen onderdeel zijn van de volgende grote stap van Progress, ik wil ook een leidinggevende rol hierin vervullen en onze klanten en partners ondersteunen bij hun eigen digitale transformatie en vooruitgang.”

Progress (NASDAQ:PRGS) is wereldwijd leider in applicatieontwikkeling, op grond waarvan organisaties de digitale transformatie moeten uitbouwen om aantrekkelijke gebruikerservaringen te blijven bieden in de continu veranderende markt. Met een aanbod voor web, mobiel en data voor on-premise en cloud-omgevingen, voorziet Progress startups en grote wereldwijde industriegrootheden van krachtige tools, die per klant op maat gemaakt zijn. Meer informatie: www.progress.nl of bel ons op: 010-235 1111 (NL) / 015-307700 (BE).

Voor verdere persinformatie of fotomateriaal kunt u contact opnemen met het team van LEWIS
E-mail: progressNL@teamlewis.com