19 mrt, 2015

Partner News: Kennis- en expertisecentrum voor Progress heeft internationale ambitie

Samenwerking Caesar-ProPredict vergroot slagkracht van de klant

ICT-dienstverleners Caesar Experts en ProPredict bundelen hun kennis van en expertise over Progress. Met ruim dertig consultants zijn zij nu een belangrijk kennis- en expertisecentrum op het gebied van Progress in Nederland. De markt voor Progress-software is zeer divers en strekt zich uit over alle sectoren. Ruud Snoek, CEO ProPredict: “Je ziet in de praktijk dat bedrijven kiezen voor samenwerkingspartners met enige omvang. Continuïteit en zekerheid zijn dan gegarandeerd. Tevens is grotere flexibiliteit mogelijk, om bijvoorbeeld SLA’s af te sluiten. Met de bundeling van onze krachten zijn wij in staat nog flexibeler in te spelen op de wensen van onze klanten.”

Binnen Caesar-Propredict is ruime kennis en ervaring op het gebied van Progress OpenEdge aanwezig. Ook op het gebied van de business rules management software Progress Corticon loopt zij voorop. Ronald Vervenne, Team Captain bij Caesar Experts: “Progress heeft door een actief overnamebeleid een groot aantal nieuwe technologieën in zijn pakket. Dit vraagt om training en opleiding van onze medewerkers. Binnen onze organisaties was dit niet eenvoudig te realiseren maar door onze samenwerking is dat gemakkelijker en kosten-efficiënter. Hierdoor kunnen we onze klanten de nieuwe mogelijkheden snel aanbieden waarmee hun slagkracht vergroot wordt. Door nauw samen te werken met Progress kunnen we gedrieën interessante nieuwe markten aanboren. Daarnaast ligt onze focus op een moderniseringsslag bij bestaande klanten”, aldus Vervenne.

“Progress is blij met de groeiende kennis en capaciteit. In onze projecten vormen onze interne architecten samen met de executie capaciteit van deze services delivery partners een zeer krachtig tandem. “ Peter van der Elst, Manager EMEA, Progress Professional Services.

Passie en internationale ambitie
De cultuur van beide bedrijven sluit op elkaar aan. Snoek vat het samen: “Passie voor het vak, klantgerichtheid en plezier in wat je doet. Tijdens onze eerste bijeenkomst was er van een zij- en wij-gevoel dan ook geen sprake.” In 2016 hoopt het nieuwe kennis- en expertisecentrum uit te breiden naar veertig medewerkers. Niet alleen in Nederland is enthousiast gereageerd op de samenwerking. Caesar-ProPredict ontving al enthousiaste reacties vanuit België, het Verenigd Koninkrijk en Duitsland. De ambitie is dan ook zeker internationaal. Vervenne: “Onze samenwerking heeft enkel voordelen: voor onze medewerkers maar bovenal voor de klant.”

==============

Over de bedrijven

Caesar
Caesar Experts is een ICT-dienstverlener die detachering, consultancy, projecten en beheer aanbiedt vanuit haar expertise over Progress, Oracle en Microsoft. Wij garanderen onze klanten ultieme tevredenheid door nauwe samenwerking, gedrevenheid en inlevingsvermogen.

ProPredict
ProPredict biedt applicatie- en databasediensten en helpt klanten bedrijfsprocessen te optimaliseren voor een betere performance. Wij fungeren als een Centre of Excellence voor opdrachtgevers en investeren in de kennis en kunde van onze werknemers.

Voor meer informatie:
Ronald Vervenne : r.vervenne@caesar.nl