31 aug, 2015

Nederlandse Brixxs vereenvoudigt taxi boekingsproces voor Amsterdamse hotels met Progress Rollbase

Integratie met boekhoud- en CRM-applicatie Exact Online levert veel tijdswinst op voor tientallen hotels, honderden taxichauffeurs en duizenden klanten per jaar

Rotterdam, 31 augustus, 2015 – Progress (NASDAQ: PRGS) kondigt vandaag aan dat Brixxs, leverancier van business applicaties die gebaseerd zijn op Progress® technologie en gecertificeerd Exact partner, in slechts enkele dagen een boekingsapplicatie voor AMS Taxi heeft ontwikkeld met behulp van het rapid application development (RAD)-platform Progress® Rollbase®.

Deze nieuwe applicatie zorgt nu voor een naadloze koppeling met het reeds in gebruik zijnde Cabman Online (board computer) en boekhoud- en CRM-applicatie Exact Online. Door het koppelen van verschillende technologieën die worden ingezet bij diverse processen is er veel tijdwinst te behalen voor tientallen hotels, honderden taxichauffeurs en duizenden klanten per jaar. Zo wordt het taxi boekingsproces en het beheren van data in diverse informatiesystemen aanzienlijk vereenvoudigd.

Wanneer een Amsterdams hotel een taxi wil boeken voor een gast, kan dat nu eenvoudig via de online portal die Brixxs op basis van het Rollbase RAD-platform ontwikkelde voor AMS Taxi. Wanneer de aanvraag wordt gedaan in de portal, wordt een chauffeur van het taxibedrijf geboekt, die vervolgens een SMS-bericht ontvangt met de oproep. Hierna wordt na het goedkeuringsproces in het Rollbase-platform de rit automatisch geboekt in het systeem, waardoor de gegevens van de rit verwerkt worden in zowel Cabman Online als Exact Online. Hierdoor bespaart AMS Taxi zeer veel tijd bij het boeken van ritten op rekening.

Het uitbreiden van de toepassingen binnen de taxi-app was zeer snel en eenvoudig te realiseren dankzij het Progress Rollbase RAD-platform. De bouwstenen van het Rollbase-platform zijn zeer eenvoudig in te regelen, waardoor zeer flexibel een applicatie op maat te maken is. De applicatie inclusief de koppelingen voor AMS Taxi werd dan ook binnen een aantal dagen ontwikkeld.

“AMS Taxi, die zich graag wil onderscheiden in de markt door innovatie, werkte al enige tijd met Progress oplossingen en zagen daardoor direct nieuwe toepassingsmogelijkheden”, stelt Freddy Jaarsma, directeur van Brixxs. “Het Progress Rollbase-platform geeft ons de vrijheid om zeer snel maatwerk te leveren, dankzij de flexibiliteit en de laagdrempeligheid van de oplossing. We kunnen nu waardevolle aanvullingen leveren op de bestaande Rollbase-applicaties bij meerdere klanten.”

Stephan Leferink, general manager bij Progress Benelux, voegt toe: “De snelheid en eenvoud waarmee medewerkers en klanten tegenwoordig online willen werken, vraagt veel inzet en flexibiliteit van organisaties die hier oplossingen voor leveren. De drag-and-drop functionaliteit en minimale codering van het Progress Rollbase applicatie ontwikkelplatform stelt onze partners in staat om bij te blijven bij snelle veranderingen die nodig zijn om klant te winnen, te behouden en voortdurend te verrassen.”

Over Progress:
Progress (NASDAQ:PRGS) is leverancier van applicatie ontwikkelplatformen en vereenvoudigt de ontwikkeling, de implementatie en het beheer van bedrijfsapplicaties op iedere smartphone, tablet of laptop, zowel lokaal als in de cloud. Dit met minimale complexiteit van IT en een lage total cost of ownership. Meer informatie: www.progress.nl of bel ons op: 010-235 1111 (NL) / 015-307700 (BE)