22 apr, 2015

NBrIX datacenter gebruikt Progress Rollbase op het HP Helion OpenStack platform

De oplossing stelt bedrijven in staat om veilig en snel cloud-gebaseerde applicaties te ontwikkelen en implementeren

Het Nederlandse datacenter NBrIX gaat een samenwerking aan met de wereldwijde softwareleverancier Progress. Hiermee stelt NBrIX ontwikkelaars in staat om snel en met een verhoogde IT-beveiliging cloud-applicaties te bouwen en beschikbaar te maken. NBrIX breidt met deze samenwerking haar aanbod uit met het rapid application development (RAD)-platform, Progress® Rollbase®. Rollbase is ‘HP Helion Ready’-gecertificeerd en kan worden ingezet op het HP Helion OpenStack in het NBrIX's datacenter.

De beschikbaarheid van het Progress Rollbase-platform op de HP Helion OpenStack zorgt dat bedrijven snel kunnen inspelen op de veranderende markt en kunnen voldoen aan de strikte eisen die gesteld worden aan gegevensbescherming. NBrIX-klanten profiteren zo van een korte app-ontwikkeltijd, lagere kosten en veilige opslag van al hun gegevens in Nederland.

De samenwerking van NBrIX met HP biedt bedrijven de mogelijkheid om gebruik te maken van de private cloud als een service. Met HP Helion OpenStack is het bovendien mogelijk om de private cloud te combineren met de publieke cloud. Ontwikkelaars kunnen bovendien door de samenwerking tussen Progress en HP zakelijke cloud-applicaties bouwen en bedrijfsgegevens analyseren, ongeacht waar deze data zich bevindt. Zij kunnen hun gegevens bovendien veilig opslaan in het regionale datacenter van NBrIX's in Tilburg.

"We hebben met HP en toonaangevende landelijke service providers in Europa samengewerkt om bedrijven in staat te stellen om met Rollbase snel cloud-gebaseerde applicaties te ontwikkelen en implementeren in de cloud van hun keuze. Onze samenwerking met NBrIX zorgt ervoor dat bedrijven apps in een Nederlandse cloud kunnen bouwen met applicatieontwikkelcycli die tot wel 55 procent korter zijn”, zegt Mark Armstrong, vice president en managing director EMEA bij Progress.

NBrIX maakt deel uit van een groeiend aantal dienstverleners in Europa die, in samenwerking met HP, een infrastructuur biedt op basis van het nieuwe HP Helion OpenStack-platform. NBrIX biedt, op basis van Progress en HP, een nieuwe Nederlandse private cloud-dienst die bestaat uit een combinatie van traditionele hardware, publieke en private cloud, voor een veilige en eenvoudige set-up en gebruik.

About the company

Over NBrIX
NBrIX is een datacenter gevestigd in Tilburg. Omdat ICT een strategisch bedrijfsmiddel is voor organisaties en bedrijven, dient de kwaliteit en continuïteit van deze omgeving gewaarborgd te worden. NBrIX ziet tevens een economische ontwikkeling, waarbij flexibiliteit van de organisatie, ook op het gebied van ICT, steeds belangrijker is. NBrIX gelooft in een dienstenaanbod in de vorm van ‘as a service’ met een hoge mate van flexibiliteit. Dit geldt voor de verbindingen, de realisatie van een private cloud-omgeving voor organisaties en als co-locatie voor ondernemingen.

Progress (NASDAQ:PRGS) vereenvoudigt de ontwikkeling, de implementatie en het beheer van bedrijfsapplicaties op iedere smartphone, tablet of laptop, zowel lokaal als in de cloud. Dit met minimale complexiteit van IT en een lage total cost of ownership. Meer informatie: www.progress.com/nl of bel ons op: 010-235 1111 (NL) / 015-307700 (BE)

Contact details

Voor verdere persinformatie of fotomateriaal kunt u contact opnemen met LEWIS, Global Public Relations
E-mail: progressNL@lewispr.com