23 okt, 2013

Macintosh geeft cross channel-strategie vorm met het Progress Pacific PaaS platform

Wereldwijde retailer moderniseert ERP-systeem en koppelt best-of-breed systemen met minimale onderbrekingen

Duffel, 23 oktober 2013 – Progress (NASDAQ:PRGS) kondigt aan dat Progress® Pacific™ Platform-as-a-Service (PaaS). Macintosh zal hierdoor beter in staat zijn om via alle kanalen, klanten een optimale merkervaring te bezorgen. De in Nederland gevestigde retailer is het eerste grote wereldwijde bedrijf dat deze in augustus gelanceerde technologie inzet.

Macintosh Retail Group (MRG) is in Nederland, België, Luxemburg en Verenigd Koninkrijk vooral bekend van de namen Brantano, Dolcis, Jones Bootmaker, Manfield, Invito, Scapino, PRO 0031, Steve Madden, Intreza en Kwantum (ongeveer 1.000 winkels). Normaal gesproken zou de klantgerichte cross-channel benadering van MRG betekenen dat verscheidene ICT-systemen, zoals het ERP-, point of sale-, logistieke en het back-end systeem van de website die destijds zonder functionaliteit voor multichannel-beheer zijn gebouwd, herschreven moesten worden. Daarentegen koos Macintosh voor het moderniseren van het bestaande ERP-systeem met het Progress Pacific platform, bestaande uit Progress Rollbase®, Progress OpenEdge® 11.3, Progress OpenEdge BPM and Progress Corticon®. Hierdoor worden de marktintroducties versneld en worden de risico’s van het compleet herbouwen van het systeem vermeden.

Het modernisatieproject zal in samenwerking met Progress Software professional service teams en een offshore development-team worden afgerond. Op basis van Progress OpenEdge, OpenEdge BPM en Corticon levert Progress een nieuw ERP-systeem dat de fysieke winkels en online shops in real-time verbindt met de back-office, klantenservice en het warehouse. Door het Progress Pacific Platform – gehost in een private cloud – zal MRG in staat zijn om een eenduidige klantbeleving te bieden binnen ieder kanaal.

"We zijn onze marktpositie in de lifestyle- en modesectoren aan het versterken. Hierdoor hadden wij de behoefte aan een oplossing die onze dagelijkse werkzaamheden haast niet onderbreekt, maar waardoor wij wel in staat zijn te moderniseren en de concurrentie een stap voor blijven. Het Progress Pacific platform heeft ons in staat gesteld om nieuwe applicaties te ontwikkelen die perfect samenwerken met onze huidige infrastructuur”, aldus Kris de Moor, Group ICT Director bij Macintosh Retail Group. “Een succesvolle cross channel-strategie vereist een geïntegreerde IT-infrastructuur en daarom waren wij op zoek naar een betrouwbare en kosteneffectieve oplossing om ons ERP-systeem te vernieuwen. Wij zijn er van overtuigd dat Progress Software ons in staat zal stellen om de cross channel-strategie op korte termijn te realiseren.”

“De ontwikkelingen binnen de retailsector gaan enorm snel en de retailers en distributeurs moeten snel kunnen anticiperen om competitief te blijven”, vervolgt de Moor. “Dit vereist technologie die een naadloze integratie van processen en data mogelijk maakt. Dat is exact de kracht van het OpenEdge-platform. Macintosh Retail Group gebruikt de technologie om sterke online en offline winkelconcepten te ondersteunen die de huidige leidende positie versterken.”

Over Macintosh Retail Group

Macintosh Retail Group is een beursgenoteerde (Euronext Amsterdam Stock Exchange) grootschalige non-food retailer gespecialiseerd in de distributie van consumentenproducten in de sectoren Fashion en Living. Naast diverse online webshops kunnen de klanten terecht in zo'n 1.000 winkels. Meer informatie: http://www.macintosh.nl/.

Over Progress Software

Progress Software Corporation (NASDAQ:PRGS) vereenvoudigt de ontwikkeling, de implementatie en het beheer van zakelijke applicaties op ieder device, zowel on-premise als in de cloud. Dit met minimale complexiteit van IT en een lage total cost of ownership. Meer informatie: www.progress.com.

Contact Details
LEWIS PR
Els Lamberts/Megan Van Hoeck
Tel: +32 3 466 01 88
E-mail: ProgressNL@lewispr.com

Share this press release: