26 jan, 2016

Grote hypotheek verstrekker versnelt einde maand processen met 50% dankzij Progress

Meerwaarde door SQL data koppeling voor business-kritische analytics systemen op Windows servers

Voor de derde grootste hypotheekverstrekker uit Groot Britannië is hun analytics systeem verantwoordelijk voor een goede business operations. Het systeem vereist continue beschikbaarheid met meer dan 300 ontwikkelaars op het systeem en een groot aantal afdelingen die afhankelijk zijn van de data uit het systeem voor hun dagelijkse werkzaamheden.

Syteem monitoring in 2013 toonde aan dat het systeem op langere termijn niet kon voldoen aan de eisen - ingegeven door de groei van het bedrijf, de regelgevers en het management - voor meer gesophisticeerde en sneller analyses. Het systeem had met name beperkingen op het gebied van schaalbaarheid en input/output throughput.

"We hadden problemen met het connecteren van onze SQL data op Windows servers," aldus Paul Matthews , Hoof Transformatie, Nationwide Building Society. "Het was een complexe link die gepaard ging met technische issues. We hadden standaard gesupporteerde software nodig om het probleem op te lossen.

Via het partnership met SAS kon Nationwide het Progress DataDirect product implementeren. Nu hebben ze betrouwbare, veilige en gesupporteerde aanpak om Windows SQL databases toegankelijk te maken van SAS 9.4 Grid Servers die onder Unix draaien. Op het nieuwe systeem duurt een gebruikelijke actie nog maar 25% van de tijd die we er eerder voor nodig hadden en er zijn significant meer gesophisticeerde analytics, monitoring en controle tools beschikbaar.

"Onze einde maand processen duren nu 5 in plaats van 10 dagen," voegt Matthews toe. "En we hebben nog geen probelemen met het Progress product gehad, wat extra belangrijk is in deze bedrijfskritische omgeving."

Progress biedt met DataDirect een suite van data connectiviteit voor bedrijven en organisaties die beter relationele, Big Data en cloud data bronnen willen koppelen en managen. Het voorzien in bewezen, performante connectiviteit voor veeleisende data migratie, integratie en management scenarios.

"Financiële organisaties leggen veel druk op hun IT afdelingen. Met hun merknaam altijd op het spel moeten deze instellingen iedere dag het vertrouwen opnieuw verdienen bij de consument. Ze staan voor grote veiligheids risico's en operationele uitdagingen die hun reputatie kan ondermijnen en tot klantenverlies kan leiden," alsdus  Mark Armstrong , Vice President en Managing Director EMEA bij Progress. "De rijke data sets die de industrie daarvoor gebruikt zijn zowel essentieel als kwetsbaar. Progress DataDirect kan als data connectiviteits suite met een goede track record deze uitdagingen aan."