7 jul, 2015

Groeiend klantenbestand, product innovaties en erkenning bepalen succesvol 1ste helft 2015 voor Progress

Progress versnelde innovatie begin 2015 en heeft sterke pipeline voor 2de helft

Rotterdam, 7 juli

In de eerste helft van 2015 heeft Progress belangrijke product innovaties gedaan en een aantal belangrijke nieuwe klanten opgetekend waaronder Intuit en GT Nexus.
De verwachtingen voor de tweede helft van 2015 zijn ook goed gezien de pijplijn.
Met nieuwe klanten, grote releases en de industrie erkenning van onder andere Gartner, de CODiEs en de Stevies, groeit de reputatie van Progress op het gebied van innovatie en klanttevredenheid.

"Onze missie om de voorkeursbestemming voor alle software ontwikkelaars te zijn en om de kloof tussen de ontwikkelaars en zakelijke gebruikers te overbruggen, leiden nu tot deze  resultaten", zegt Phil Pead, President en CEO van Progress. "Naast een van de grootste developer communities in de IT en een suite van strategische oplossingen die bedrijven een keuze en flexibiliteit bieden, blijven we verder bouwen aan productinnovaties en klant successen."

Drie nieuwe producten en zeven grote updates uitgebracht

Tijdens de eerste helft van 2015 zijn er 7  updates uitgebracht waaronder BRMS Corticon® 5.5, DataDirect® Drivers voor MongoDB en SparkSQL, Modulus™, Telerik® Test Studio®, Telerik® Kendo UI®, Telerik® Sitefinity ® en Telerik® Platform Enterprise Edition.

Naast de ontwikkelingen binnen de huidige suite introduceerde Progress drie nieuwe producten:
• Telerik® Sitefinity® Digital Experience Cloud (DEC) - een marketing platform die de ‘customer journey’ optimaliseert op verschillende apparaten en digitale kanalen drijft
• Progress® OpenEdge® 360 Analytics - een nieuw analytics platform gebouwd in samenwerking met Logi Analytics om klanten te helpen operationele gegevens te ontsluiten en interpreteren

Nieuwe klanten en goede vooruitzichten

Progress heeft zo’n 140.000 klanten en ISV's in 180 landen en een netwerk van 1,7 ontwikkelaars. In de eerste helft van 2015 zijn er uitbreidingen gedaan bij bestaande relaties en zijn er veel nieuwe klanten bijgekomen. Bedrijven als Brocacef, CoffingDW, Generaties Federal Credit Union, GT Nexus, Hamilton Island Resorts, Intuit, Kingslake, KiZAN, Pacer Group, Panintelligence, State of Oregon Health Authority en de Texas Teachers Retirement System investeerden in Progress technologie.

Industrie Erkenning
Progress  werd door Gartner erkend als "visionair" in de Gartner MQ voor Enterprise Application Platform as a Service (aPaaS) voor het tweede achtereenvolgende jaar. Daarnaast ontving Progress 15 andere erkenningen in de eerste helft van 2015.  Te weten:

Erkenning voor het bedrijf

• Boston Business Journal, grootste openbare bedrijven lijst
• HubSpot, Brilliant Website Design: Telerik
• Forbes Bulgarije Awards voor kwaliteit van producten, het bedrijf algemeen en de corporate website: Telerik
• Tech.eu M & A Report, Q4 2014: Overname  vanTelerik door Progress
• Invest Bulgaria Awards: Acquisitie door Progress van Telerik
• BG Web Awards, Website van het Jaar en de eerste plaats UX en Usability: Telerik

Erkenning van personeel
• Women in Business, Executive Vrouw van het Jaar "Gold Winner": Karen Tegan Padir, President, AppDev
• Novinite.com, Persoonlijkheid in het Nieuws: Vasil Terziev, Chief Innovation Officer en Svetozar Georgiev, Senior Vice President, AppDev

Erkenning voor producten
• De CODiE Awards, Best Mobile Development Solution: Telerik Platform
• EContent Trend setting producten: Telerik Test Studio en Telerik Sitefinity Digital Experience Cloud
• CMS Criticus Annual Awards, Best Enterprise .NET CMS: Telerik Sitefinity• Bulgaarse IT Association, mobiele oplossing: Telerik Platform
• American Business Awards (Stevies), Finalisten Product van het Jaar: Telerik Platform en Telerik Sitefinity
• SD Times 100 - Database en Database Management
• Computable award nominatie voor project van het jaar bij groot bedrijven.